تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷

بازار سنتی طلا و جواهر در رکود

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد که بازار داخلی سکه از روال و ثبات نسبی برخوردار شده است اما بازار سنتی طلا و جواهر در رکورد به سر می‌برد.

رویداد۲۴-عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد که بازار داخلی سکه از روال و ثبات نسبی برخوردار شده است اما بازار سنتی طلا و جواهر در رکورد به سر می‌برد.

در هفته گذشته بعد از یک مقطع با ثبات، بازار سکه به طور نسبی دچار نوساناتی شد و تا ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت که برخی توقف پیش فروش سکه را دلیل این اتفاق می‌دانستند اما محمد کشتی آرای خلاف این نظر را دارد و معتقد است بازار از ثبات از نسبی برخورداراست.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: در هفته گذشته شرایط سیاسی در دنیا به‌گونه‌ای بود که قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شد و تا حدود ۲۰ دلار افزایش قیمت پیدا کرد که علت اصلی آن تحولات در خاورمیانه و ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین است.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار داخلی گفت: در بازار داخلی از التهابات کاسته شده است و قیمت طلا و سکه به یک روال ثابت رسیده است. پیش فروش سکه حالت تعادلی در بازار ایجاد کرده است و همین تعادل باعث شده که یک ثبات قیمتی در بازار ایجاد شود.

کشتی آرای افزود: این در حالی است که بازار سنتی طلا و جواهر هیچگونه درخواست و تقاضای خاصی در آن وجود ندارد و همچنان در حالت رکود قرار دارد و مردم بیشتر میل‌شان به سمت سرمایه‌گذاری و خرید سکه و طلا جهت سرمایه‌گذاری است و بازار طلای اصلی در حالت رکورد قرار دارد. همچنین قیمت سکه از یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان در نوسان است.

به گفته وی توقف پیش فروش یک ماه سکه تاثیری در افزایش نسبی قیمت سکه نداشته است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان