تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
سعیدی نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد:

آن دوران تمام شد که هر کسی به واسطه لباسی که بر تن دارد با مردم هرنوع برخوردی انجام دهد/ به نام امنیت اخلاقی همه مرزهای اخلاقی را در هم می‌شکنند

فاطمه سعیدی گفت: «اگر روزگاری هر کس با هر سطح فرهنگی و اجتماعی به خود اجازه می داد به واسطه لباسی که بر تن دارد با مردم هر نوع برخوردی را انجام دهد امروز دیگر آن دوران گذشته است.»
رویداد۲۴-فاطمه سعیدی گفت: «اگر روزگاری هر کس با هر سطح فرهنگی و اجتماعی به خود اجازه می داد به واسطه لباسی که بر تن دارد با مردم هر نوع برخوردی را انجام دهد امروز دیگر آن دوران گذشته است.»

«فاطمه سعیدی» نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص فیلم منتشر شده ای که در آن یک مامور گشت ارشاد رفتاری خشونت آمیز نسبت به یک دختران جوان کم حجاب دارد، گفت: «متاسفانه به نام امنیت اخلاقی تمام مزرهای اخلاق را در هم می شکنند و نام این کار را هم نهی از منکر می گذارند.»

وی در ادامه افزود: « در کدام بخش از سیره ائمه معصومین چنین مجوزی صادر شده تا یک دستگاه حکومتی به نام نهی از منکر چنین برخوردی انجام دهد؟ آیا ما فراموش کرده ایم امیر مومنان درباره کشیدن خلخال از پای زن اهل کتاب در حکومت اسلامی چه فرموده اند؟ هزینه دین گریزی جوانان این کشور را چه کسی می دهد؟»

سعیدی با بیان این مطلب که این برخوردها جز افراشتن پیش از پیش دیوار بی اعتمادی میان جوانان و حاکمیت هیچ دستاورد دیگری ندارد، گفت:« اگر روزگاری هر کس با هر سطح فرهنگی و اجتماعی به خود اجازه می داد به واسطه لباسی که بر تن دارد با مردم هر نوع برخوردی را انجام دهد امروز دیگر آن دوران گذشته است.مردم امروز به سرعت از هر تخلفی آگاه می شوند و اگر واکنشی در عمل نشان نمی دهند معنایش این نیست که این گونه رفتارها را پذیرفته اند. نگذاریم روزی تمام این ناراحتی‌ها تبدیل به خشم شود.»

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: «بی شک وظیفه هر دستگاهی که با مردم ارتباط دارد اول مدارا است. هیچ کس حق ندارد چنین خشونت آمیز برخورد کند. کرامت انسانی و شان هر شهروند امری نیست که به راحتی بتوان آن را زیر پا گذاشت و هیچ اتفاقی هم نیفتد. نیروی انتظامی و وزارت کشور باید هرچه سریعتر پاسخگوی این اتفاق ناراحت کننده باشند.»

منبع: برنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
خانم فاطمه سعیدی باید کسی که در لباس حجاب اسلامی هرچه دلش می خواهد بگوید یا عملی انجام دهد که دیگران آزرده خاطر می شوند را به اشد مجازات که اعدام در ملاء عام است محکوم کرد. معنی ندارد در نظام مقدس اسلامی حجاب که از ضروریات دین است به عنوانی منکر شناخته شود. و نهی از منکر تبدیل به خشونت شود . وقتی خانمی نمی خواهد حجاب را رعایت کند باید به او یکدست گل و یکدست اسکناس دلار بدهند و از او خواهش کنند که لطفا جیغ و فریاد نکش بازهم هر چه می خواهی به تو می دهیم لطفا فیلم برداری هم نکن .الآن مردم به همین نمایندگان زن در مجلس اصلا به خاطر حجاب اسلامی آنها کسی رای نداده است به خاطر مهربانی ها و محبت درونی و ذاتی به آنها که به مسائل اصلی بانوان و مردان کشور می پردازند و جلوی حقوق های نجومی و بیعدالتیهای رانتخواری و غیره را گرفته اند رای می دهند مگر یک نماینده زن چقدر قدرت دارد که کسی به حرفش گوش بدهد نهی از منکر هم باید بازبان خوش باشد و مردان هم گوش می دهند. عدالت اجتماعی در اختیار هم زنان است هم مردان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
آری فاطمه خانم آنروزها از نظر شما گذشت که حجاب اسلامی کارآیی داشته باشد باید حجاب تازه ای اختیار کرد . همین حالا شما تصمییم بگیرید و خودرا از قید و اسارت آنچه مذموم بنظر می رسد خلاص کنید. روراست باشید از چه رنج می برید دوستان قبلی شما رفتند در فضای باز و تصمیم نهایی را گرفتند شما چرا نیاموختی؟
نظرات شما
پیشخوان