تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:

بهبود در خدمات پس از فروش بهترین تبلیغ برای خودروسازان است

تنوع محصولات نقش به سزایی را در انتخاب و خرید مردم دارد و زمانی که حق انتخاب بیشتر باشد بررسی‌ها هم از سمت مشتریان بیشتر می‌شود و آن‌ها می‌توانند با فراغ بال بیشتر روی به خرید آورند. بیش از اینکه تنوع بخواهد در انتخاب مشتریان تاثیرگذار باشد این کیفیت است که می‌تواند مردم را در خرید خودرو کمک کند.
بهبود در خدمات پس از فروش بهترین تبلیغ برای خودروسازان است
رویداد۲۴- شرکت ایران خودرو که به عنوان یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های خوروسازی کشور مطرح است تلاش کرده در تمامی حوزه‌های این صنعت، عملکردی موفق را از خود به جای بگذارد. رونمایی از 12 محصول بین سال‌های 93 تا 96، ارتقاء در کیفیت محصولات و هشت سال پیاپی عنوان اولی توسط شرکت ایساکو در خدمات پس از فروش، بخشی از دستاوردهای این گروه صنعتی خودروساز است. در همین رابطه به سراغ عبدالحمید خدری رفتیم تا گفت‌وگویی با وی داشته باشیم.
 
گروه صنعتی ایران خودرو از سال 93 تا 96 از 12 محصول رونمایی کرده است، این میزان از تنوع چقدر می‌تواند به انتخاب بهتر مشتریان کمک کند؟
تنوع محصولات نقش به سزایی را در انتخاب و خرید مردم دارد و زمانی که حق انتخاب بیشتر باشد بررسی‌ها هم از سمت مشتریان بیشتر می‌شود و آن‌ها می‌توانند با فراغ بال بیشتر روی به خرید آورند. بیش از اینکه تنوع بخواهد در انتخاب مشتریان تاثیرگذار باشد این کیفیت است که می‌تواند مردم را در خرید خودرو کمک کند. این روزها مردم خواهان رشد کیفیت در صنعت خودروسازی هستند و اگر کیفیت به عنوان بالاترین اولویت در دستور کار خودروسازان قرار گیرد و شاهد پیشرفت در این بخش باشیم آنگاه تنوع محصولات هم بیش از پیش به چشم می‌آید.

نقش خودروسازان داخلی در اشتغال‌زایی چه می‌تواند باشد؟
در حال حاضر صنعت خودروسازی ما افراد زیادی را مشغول به کار کرده است که امیدواریم با بهبود فضای کسب و کار و پیشرفت سخت افزاری و نرم افزاری خودروسازان در آینده نه چندان دور شاهد توسعه کار آن‌ها باشیم و به تبع این رشد و شکوفایی جوانان بیشتری هم در این صنعت مشغول به کار شوند.

به نظر شما ایران خودرو توانسته با مدیریت سال‌های اخیر خود در جهت کیفیت بیشتر و بهتر گام بردارد؟
به نظر من در این سال‌ها و با مدیریتی که در ایران خودرو شاهد بودیم کیفیت محصولات این شرکت تا حد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است. همین که کیفیت رشد پیدا کرده اعتماد مردم هم به این شرکت و محصولاتش بیشتر شده است ولی هنوز هم انتظار است که محصولات باکیفیت‌تر همراه با تنوع بیشتر از سوی این شرکت به مردم ارائه شود.

شرکت ایساکو به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو موفق شد برای هشتمین سال پیاپی عنوان برترین خدمات دهنده پس از فروش محصولات را کسب کند، تاثیر خدمات پس از فروش در اعتماد مردم به خرید محصولات بعدی چقدر است؟
هرچه خدمات پس از فروش شرکت‌ها بهتر باشد مردم راحت‌تر به شرکت موردنظر اعتماد می‌کنند زیرا مردم به دنبال آرامش پس از خرید هم هستند. بنده تاکنون هفت یا هشت بار ماشین خودم را از بین محصولات شرکت ایران انتخاب کردم و معمولاً پس از خرید، از شرکت تماس می‌گیرند و نظرسنجی را از میزان رضایت خریدار به عمل می‌آورند ولی باید گفت که خیلی نیاز است که به خدمات پس از فروش اهمیتی بیش از این داده شود. نیاز است هم برخورد با مشتری و هم زمان تحویل خودرو بهتر و سریع‌تر شود. نقش خدمات پس از فروش در رضایت مشتریان به قدری بالاست که می‌تواند آن‌ها را به خریدهای بعدی مجاب کند. اگر شرکت‌های خودروسازی نگاه ویژه‌ای به نمایندگی‌هایشان در خدمات پس از فروش داشته باشند بهترین تبلیغ را برای خودروهای خود کرده‌اند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان