تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
زهرا صدراعظم‌نوری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

محسن‌هاشمی به نظر جمع برای عدم خروج از شورا احترام گذاشت/ اداره شهر تهران کار هرکسی نیست/ برخی از گزینه‌ها تجاربی در سطح ملی دارند

زهرا صدراعظم‌نوری، عضو شورای‌ شهر تهران بر این عقیده است که تهران به عنوان پایتخت ایران نیازمند یک شهردار مجرب و با توانایی بالا است و در میان گزینه‌های لیست 28 نفره کاندیدای شهرداری، افرادی هستند که هم در سطح ملی توانایی لازم را دارند و هم تعامل خوبی با حاکمیت دارند.
محسن‌هاشمی به نظر جمع برای عدم خروج از شورا احترام گذاشت/ اداره شهر تهران کار هرکسی نیست/ برخی از گزینه‌ها تجاربی در سطح ملی دارند
رویداد۲۴- زهرا صدراعظم‌نوری، عضو شورای‌ شهر تهران بر این عقیده است که تهران به عنوان پایتخت ایران نیازمند یک شهردار مجرب و با توانایی بالا است و در میان گزینه‌های لیست 28 نفره کاندیدای شهرداری، افرادی هستند که هم در سطح ملی توانایی لازم را دارند و هم تعامل خوبی با حاکمیت دارند.

بالاخره پس از فراز و نشیب‌های بسیار، لیست 28 نفره‌ای از کاندیداها برای انتخاب شهردار جدید تهران معرفی شد که در نهایت از این 28 نفر، 7 نفر به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد. 

روز گذشته محسن‌هاشمی رئیس‌ شورای شهر تهران، از طریق رای‌گیری استمزاجی، با نظر قاطع و مخالف اعضا برای شهردار شدنش روبه‌رو شد و ضمن احترام به نظر شورا، گفت: «اعتقاد دارم با توجه به تجربیات و سوابق من در کشور و همچنین ارتباطات سیاسی با گروه‌های مختلف و روش اعتدالی می‌توانستم و می‌توانم به پیشرفت شهر کمک کنم اما برای من رأی اعضا مهم است و دلیلی نداشت که به خاطر این گونه مسائل موجب ایجاد اختلاف و... شوم.»

از سوی دیگر، محمدرضا عارف رئیس‌ فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی که نامش به عنوان یکی از کاندیداها در میان لیست بود، ضمن تشکر از حسن نظر شورا، صراحتا درخواست کرد تا نام او را از لیست خارج کنند. 

اعضای شورای‌ شهر که این روزها شدیدا در تلاش و تکاپو برای انتخاب شهردار جدید هستند، تمام زمان خود را به رایزنی و بحث و بررسی با کاندیداهای خود گذاشته‌اند تا بتوانند از میان 26 گزینه باقی مانده به 7 کاندیدا و در نهایت به دو نفر برسند و در آخر با در نظر گرفتن همه جوانب، شهردار جدید را انتخاب کنند.  

زهرا صدراعظم‌نوری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به آخرین تلاش‌ها برای انتخاب شهردار جدید تهران در این وضعیت، گفت: یکی از ویژگی‌های شورا این است که همواره تلاش‌های بی‌وقفه خود برای انجام امور، انسجام و وحدت را علی‌رغم وجود سلایق مختلف حفظ کرده است. وحدت و انسجام جزیی از ضرورت‌های شورا است و همه اعضا نیز بر آن تاکید دارند، حتی در جایی که ممکن است این وحدت آسیب ببیند، اعضا به یکدیگر تذکر می‌دهند و سعی می‌کنند تا امور را حول و و محور وحدت پیش ببرند. 

صدراعظم نوری، ادامه داد: روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی شورا، گفت‌وگوهای زیادی برای انتخاب شهردار انجام شد. در خصوص آقای محسن هاشمی هم باید بگویم که در صحن با یک رای‌گیری استمزاجی و با جمع‌بندی و نکته نظرات دوستان در شورا، تصمیم بر این گرفته شد که آقای هاشمی بماند و برای شهردار شدن از شورا خارج نشود. اعضای شورا به کاندیداتوری رئیس‌ شورای شهر رای منفی دادند و ایشان هم به نظر جمع احترام گذاشتند.

این عضو شورای شهر‌، با بیان اینکه شورا در انتخاب شهردار و معرفی گزینه‌های کاندیداتوری سیاسی‌کاری نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ما نباید این موضوع را فراموش کنیم که همه اعضای شورای‌شهر سیاسی هستند و به صورت یکدست از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات که همه احزاب اصلاح‌طلب در آن حضور دارند، انتخاب شده‌اند و طبیعتا هم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم تیمی که از سمت احزاب انتخاب شده‌اند، سیاسی نباشند. اما باید در نظر داشت که این سیاسی بودن به معنای سیاسی کاری نیست. 

صدراعظم نوری، ادامه داد: هر عضو شورا می‌تواند 5 کاندیدا را برای ریاست شهرداری به شورا معرفی کند. این موضوع می‌تواند بسیار کمک کند به اینکه افراد مختلفی مطرح و ظرفیت‌های آن‌ها شناخته شود. اینکه اکنون 28 نفر به عنوان کاندیدای شهرداری انتخاب شده‌اند، فعلا فقط در حد پیشنهاد است و برخی از آن‌ها اصلا در جریان نیستند. اعضای شورا تا فردا زمان دارند که با گزینه‌های خود صحبت کنند و شرایط آن‌ها را مدنظر قرار بدهند و ببینند که آیا اصلا آن‌ها انگیزه‌ای برای این کار دارند یا خیر؟ زیرا زمانی که انگیزه برای انجام کاری وجود داشته باشد، کارها با برنامه‌های بهتری پیش می‌رود. 

این عضو شورای شهر با بیان اینکه شهردار آینده تهران باید فردی باشد که بتواند تا پایان 3 سال آینده همراه ما باشد، افزود: ما به دنبال این هستیم تا شهرداری را بر سر کار بیاوریم که بتواند از پس کار بر بیایید و عملکرد قابل دفاعی را از خود به جا بگذارد. زیرا همان‌طور که می‌دانید اداره پایتخت و کلان شهری مانند تهران واقعا کار آسانی نیست و نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد.  

صدراعظم نوری، در ادامه تصریح کرد: ما به طور مشخص با کاندیدای خاصی صحبت نکرده‌ایم، اما به طور کل افرادی در لیست هستند که در سطح ملی تجارب قابل دفاع و کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشته‌اند و علاوه بر آن، تعامل خوب و مناسبی هم با نظام و سایر قوا دارند. لذا اکنون نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد که شانس کدام یک از کاندیداها نسبت به دیگران بیشتر است و  باید انگیزه و برنامه‌های آنان مورد بحث و بررسی دقیق قرار بگیرد. بحث نه سیاسی است و نه دولتی، بحث انتخاب یک شهردار کارآمد است که بتواند امور شهری را به خوبی به پیش ببرد، زیرا اداره شهر تهران کار هر کسی نیست و نیازمند یک تجربه و توانایی بالایی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
منت بر سر مردم تهران گذاشتند به رای مردم احترام وافر مبذول فرمودند سایه اشان مستدام لطفشان زیاد عزت زیاد آقا محسن حقا که پسر هاشمی هستی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان