تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

غیبت جنگنده‌های اف-۱۵ رژیم صهیونیستی در رزمایش آلاسکا به دلیل افزایش تنش با ایران

جت جنگنده اف-۱۵ که قرار بود در رزمایش ۲۶ آپریل تا ۱۱ می‌ آلاسکا مشارکت داشته باشند، به دنبال افزایش تنش با ایران در این رزمایش شرکت نخواهند کرد.

رویداد۲۴-جت جنگنده اف-۱۵ که قرار بود در رزمایش ۲۶ آپریل تا ۱۱ می‌ آلاسکا مشارکت داشته باشند، به دنبال افزایش تنش با ایران در این رزمایش شرکت نخواهند کرد.نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تصمیم به کاهش مشارکتش در رزمایش پرچم قرمز در خلال افزایش تنش‌ها در مرزهای شمالی گرفت. 

سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل گفت: «با توجه به ارزیابی موقعیت توسط نیروی هوایی تصمیم بر این شد که هواپیماهای ما در رزمایش مشارکت کنند. اسرائیل اولین مشارکت‌کننده در رزمایش پرچم قرمز در آلاسکا خواهد بود که در وقت برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود.»

بر اساس بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، نیروی هوایی این رژیم تصمیم گرفته جت‌های اف-۱۵ خود را برای رزمایش دو هفته‌ای که قرار است از ۲۶ آپریل تا ۱۱ می‌‌ انجام شود، ارسال نکند. 

بر اساس گزارش این رسانه اسرائیلی، رزمایش پرچم سرخ چندین بار در سال به همراه آمریکا و نیروهای بین‌المللی برگزار می‌شود.

در گزارش جروزالم‌پست گفته شده تنش‌ها در مرزهای شمالی اسرائیل در ماه‌های اخیر بالا رفته و ترس اسرائیل از حضور ایران در کشور سوریه موجب اتخاذ این سیاست شده است. 

بر اساس این گزارش، جت جنگنده اف-۱۵ که قرار است در رزمایش مشارکت نداشته باشد برای رژیم صهیونیستی جنگنده مهمی محسوب می‌شود و عملیات‌ها در سوریه و نوار غزه را اجرا می‌کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان