تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

در خصوص «توافق مکمل» برجام با اروپایی‌ها هنوز به نتیجه نرسیدیم

یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به گفت‌وگو با اروپایی‌ها در مورد توافق مکمل توافق هسته‌ای که نواقص آن را برطرف کرده باشد گفت: با اروپایی‌ها پیشرفت‌های فوق العاده‌ای داشتیم ولی هنوز به توافق دست پیدا نکردیم.

رویداد۲۴-یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به گفت‌وگو با اروپایی‌ها در مورد توافق مکمل توافق هسته‌ای که نواقص آن را برطرف کرده باشد گفت: با اروپایی‌ها پیشرفت‌های فوق العاده‌ای داشتیم ولی هنوز به توافق دست پیدا نکردیم.به نقل از آژانس خبری فرانسه وزرای کشورهای عضو گروه هفت موسم به جی-۷ در اولین روز نشست این گروه در تورنتو دور هم جمع شدند درباره برجام گفت‌و‌گو کردند. 

بر اساس این گزارش یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره این نشست گفت: وزرای عضو گروه-۷ در این نشست درباره اقدامات مربوط به پیگیری توافق مکمل توافق هسته‌ای مذاکره کردند. این توافق از نظر آن‌ها باید درخواست‌های مکرر رییس جمهور آمریکا برای آنچه از نظر او نقص برجام است مورد توجه قرار دهد. 

این مقام ارشد که به همراه جان سولیوان معاون وزیر خارجه آمریکا در این نشست شرکت کرده و نامش در گزارش برده نشده گفته ما با اروپایی‌ها گفت‌و‌گو کردیم. ما پیشرفت‌های فوق العاده‌ای داشتیم ولی هنوز به توافق دست پیدا نکردیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان