تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

بلومبرگ: ترامپ در مورد سفر سال ۲۰۱۳ خود به روسیه دروغ گفته بود

بلومبرگ به سوابق و اسناد سفر ترامپ به روسیه دست یافته است. این اسناد نشان می دهد که وی در نوامبر 2013 و یک شب قبل از برگزاری مراسم موسوم به دختر شایسته در هتل «ریتز کارلتون» مسکو اقامت داشته است.

رویداد۲۴-بلومبرگ به سوابق و اسناد سفر ترامپ به روسیه دست یافته است. این اسناد نشان می دهد که وی در نوامبر 2013 و یک شب قبل از برگزاری مراسم موسوم به دختر شایسته در هتل «ریتز کارلتون» مسکو اقامت داشته است. تارنمای «بلومبرگ» گزارش داد که سوابق سفرهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشان می دهد که وی در مورد سفر سال 2013 خود به روسیه به «جیمز کومی» مدیر سابق اف.بی.آی دروغ گفته است.

بلومبرگ به سوابق و اسناد سفر ترامپ به روسیه دست یافته است. این اسناد نشان می دهد که وی در نوامبر 2013 و یک شب قبل از برگزاری مراسم موسوم به دختر شایسته در هتل «ریتز کارلتون» مسکو اقامت داشته است.

کومی در یادداشت هایی که هفته جاری منتشر کرد، نوشته است که کومی دو بار به وی گفت که در جریان آن سفر، اقامت شبانه در مسکو نداشته است.

سوابق پروازی ترامپ نشان می دهد که وی با جت خصوصی یکی از شرکای تجاری اش راهی روسیه شد و صبح جمعه هشتم نوامبر 2013 در مسکو بود. وی صبح روز یکشنبه مسکو را ترک کرد.

پست های ترامپ در شبکه های اجتماعی و شهادت یکی از محافظان وی در کنگره نشان می دهد که او در مسکو بوده و شب را در آنجا اقامت داشته است.

وزارت دادگستری آمریکا روز شنبه نسخه‌ ای محدود از یادداشت‌ های کومی را برای کمیته ‌های مجلس نمایندگان این کشور فرستاد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که انتشار این یادداشت ها آسیبی به روند تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه پرونده دخالت های روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا نخواهد زد.

انتشار این متون، واکنش ترامپ را به همراه داشت. او در پیامی توییتری نوشت: «یادداشت های جیمز کومی منتشر شد و بطور واضح نشان داد که هیچ تبانی و هیچ انحرافی وجود نداشته است. او اطلاعات طبقه بندی شده را افشا کرد. آیا تعقیب توهمات ادامه خواهد یافت؟»

جیمز کومی در ماه مه 2017 میلادی در میانه تحقیق در موضوع احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از مقام خود به عنوان رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی. آی) برکنار شد. این یادداشت ها کمی قبل از اخراج او نوشته شده است.

کومی کمی پیش از برکناری در مقابل اعضای کنگره آمریکا تاکید کرده بود که مشغول بررسی هرگونه رابطه اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه است.

در حال حاضر «رابرت مولر» به عنوان بازرس ویژه در زمینه دخالت احتمالی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا تحقیق می کند.

ستاد انتخاباتی ترامپ و اطرافیان او متهم هستند که در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری با روس ها ارتباط داشته اند.

در راستای این ادعاها، حزب دموکرات آمریکا از ستاد انتخاباتی ترامپ، دولت روسیه و گروه ویکی لیکس شکایت کرده و آنها را به توطئه برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم کرد.

سال گذشته رسانه ها اعلام کردند، «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا در ژوئن 2016 با «ناتالیا وسلنیتسکایا» که یک وکیل روس است، دیدار کرده بود تا اطلاعات مخربی در مورد هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات دریافت کند.

وسلنیتسکایا روز یکشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، از اینکه مولر تاکنون برای در روند بررسی دخالت روس ها در انتخابات با وی تماس نگرفته، متعجب شده است. این وکیل روس مولر را متهم کرد که وی به دنبال کشف حقیقت نیست.

مولر چندی پیش علیه 13 شهروند و سه گروه روس به اتهام دخالت در «فرآیندهای سیاسی و انتخاباتی ایالات متحده»، کیفرخواست صادر کرد.

مولر همچنین «پال مانافورت» رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ را متهم کرده کرد که گروهی از سیاستمداران پیشین اروپایی را برای لابی غیرقانونی به نفع دولت روس گرای وقت اوکراین اجیر کرده است.

نظرات شما
پیشخوان