تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
صدراعظم نوری:

"علاقه‌‌ زیاد هاشمی‌ برای‌ شهردار شدن"

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که عارف کاندیدای شهرداری تهران نمی شود، اما هاشمی علاقه بسیاری برای کاندیداتوری دارد.
رویداد۲۴-عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که عارف کاندیدای شهرداری تهران نمی شود، اما هاشمی علاقه بسیاری برای کاندیداتوری دارد.

زهرا صدراعظم نوری، در پاسخ به این سوال که رقابت در میان کدامیک از کاندیداهای شهرداری تهران جدی است، گفت: هنوز مشخص نیست، چرا که باید با آن‌ها صحبت کنیم، گزینه‌ها بر اساس پیشنهاد و علایق کاندیداها انتخاب شدند.

وی افزود: این افراد علایق پیشنهاددهنده‌ها هستند و اینکه فرد حاضر است بیاید یا نه و در این رقابت شرکت کند، بستگی به نظر خودش دارد. در این زمینه باید با آن‌ها صحبت کرده تا ببینیم کدامیک انگیزه داشته و پس از آن می‌توان عنوان کرد که رقابت بین کدام کاندیداها جدی است.

این عضو شورای شهر تهران پنج گزینه پیشنهادی خود را مطرح نکرد و در رابطه با سیاسی بودن اکثر گزینه‌های مطرح شده، افزود: افرادی که مطرح شدند، اغلب در مسندهای بالا مسوولیت داشته و وزیر و استاندار بودند و می‌توان گفت؛ کارشان ماهیت سیاسی و اجرایی دارد. اگر فردی در میان گزینه‌ها باشد که تنها سابقه اجرایی داشته و در حوزه سیاسی مسوولیت نداشته باشد، مطمئنا جایگاه مناسبی برای شهردار تهران شدن آن هم با این حجم فعالیت ندارد.

صدر اعظم نوری در رابطه با تعداد کثیر کاندیداهای مطرح شده به فرآیند شورا برای انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: بر اساس این فرآیند هر عضو می توانست، پنج نفر را کاندیدا کند و اگر وجه اشتراکی وجود نداشت نزدیک به یکصد کاندیدا مطرح می‌شد، در این وهله این عدد فقط تنوع آن‌ها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی از کاندیداها گمانه زنی های اولیه هستند و مطمئنا  پیشنهاد کاندیداتوری برای شهرداری تهران را نمی‌پذیرند، بنابراین یک تعداد حذف می شوند و از میان لیست باقیمانده اعضای شورای شهر به صورت فراکسیونی یا روش های دیگر افرادی را که بیشترین رای را دارند در بین هفت نفر معرفی می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران درباره مطرح شدن نام محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در میان کاندیداها و پاسخ او، اینگونه توضیح داد: دوستانی که با ایشان جلسه داشتند، اعلام کردند که آقای عارف شخصا گفته است به هیچ وجه کاندیدای شهرداری تهران نمی‌شود.

صدر اعظم نوری در واکنش به اعلام آمادگی محسن هاشمی در جلسه شورا برای پذیرفتن پست شهرداری تهران با وجود تصمیم شورای شهر مبنی عدم خروج اعضا خاطرنشان کرد: برخی از اعضا اسم ایشان را به عنوان کاندیدا مطرح کردند، اما در جلسه دیروز صبح اعضای شورای شهر به اجماع رسیدند که برای حفظ همبستگی شورا ایشان در سمت خود باقی بماند، اما آقای هاشمی علاقه بسیاری برای کاندیدا شدن در پست شهرداری تهران دارد.

وی در رابطه با علاقه فراوان هاشمی برای شهردار تهران شدن، گفت: هر کس انگیزه ای دارد و شاید کاراکتر ایشان بیشتر با کارهای اجرایی تناسب دارد، البته من انگیزه‌های ایشان را دقیقا نمی‌دانم ولی طبیعتا این شورا است که باید رای دهند و همه واقف هستند که این انسجام و وحدت از همه چیز مهمتر است.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان