تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

زنگنه اگر به جای وقت‌گذاری بر باشگاه نفت، برای هدایت نقدینگی مردم زمان می‌گذاشت امروز واقعا ژنرال بود

نماینده مشهد گفت:نگاه من به صنعت نفت و گاز و نیرو به عنوان پیشران اقتصادی است. این صنعت ۱۰۰ سال سابقه دارد و ده‌ها هزار مهندس زبده ملی و بین المللی در این صنعت رشد کرده‌اند و باید این صنعت رقیب شرکت‌های بزرگ باشد. ولی ما یک روند رو به افول در این صنعت می‌بینیم. این صنعت در پیروزی انقلاب اسلامی نقش سرنوشت سازی داشت.

رویداد۲۴-نماینده مشهد گفت:نگاه من به صنعت نفت و گاز و نیرو به عنوان پیشران اقتصادی است. این صنعت ۱۰۰ سال سابقه دارد و ده‌ها هزار مهندس زبده ملی و بین المللی در این صنعت رشد کرده‌اند و باید این صنعت رقیب شرکت‌های بزرگ باشد. ولی ما یک روند رو به افول در این صنعت می‌بینیم. این صنعت در پیروزی انقلاب اسلامی نقش سرنوشت سازی داشت.کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر نفت در خصوص دو مساله سوالاتی را طرح و وزیر نفت به سوالات پاسخ داد. 

کریمی قدوسی گفت: سوال من در رابطه با جایگاه سوخت با آنچه قبلا آقای حاجی مطرح کرد تفاوت دارد لذا اصرار دارم سوال مطرح شود. 

مطهری خطاب به کریمی قدوسی گفت: سوال دوم شما درباره برند سازی جایگاه‌های عرضه سوخت بود که قبلا مطرح شده و رای گیری شده بار هم اصرار دارید این سوال مطرح شود.

زنگنه وزیر نفت با حضور در مجلس به سوال نمایندگان پاسخ داد 

وی با اشاره به سوال کریمی قدوسی درباره باشگاه نفت و نیرو گفت: ایشان در متن دو سوال به اثر گذاری کانون‌های ثروت و قدرت بر تصمیمات نفت و نقش لابی مخفی نفت و پتروشیمی اشاره کرده و گفته چه آقازاده‌هایی در آن تاثیر دارند و به من می‌گویند شما با هدایت کلوپ سری مانع از تصمیم‌های درست شده‌اید. آیا منظور ایشان این است که این کلوپ سری با هدایت من کاری علیه امنیت ملی می‌کند؟ 

کریمی قدوسی در توضیح گفت: در محضر ملت ایران و همکاران محترم خودم مطالبی عرض می‌کنم. سوالات من جدید نیست در فضای عمومی و مجازی ورسانه‌ها و مواضع دلسوزان نظام در این حوزه مسائل زیادی مطرح شده ولی چون من هیچ اثری در تغییر رفتار و نگرش در این فضا نزدیک وظیفه خودم دانستم این سوال را به صحن بیاورم. 

وی گفت: آقای زنگنه آمده جواب بدهید نه اینکه سوال کنید. به دو مساله باشگاه اندیشه ورز نفت و نیرو و آینده صنعت عظیم راهبردی نفت و نیرو می‌پردازیم. استقلال کشور ما در این حوزه جایگاه ویژه‌ای دارد. این حوزه مورد طمع نفوذ بوده؛ قبل از انقلاب انگلیسی‌ترین وزارت خانه کشور نفت بوده؛ اساسنامه شرکت نفت را قبل از انقلاب انگلیسی‌ها نوشتند. الان هم همچنین نگرانی‌ هست. ممکن است برخی مطالب شنیدنش برای برخی افراد تلخ باشد، ولی هدف جلوگیری از حوادث تلخ گذشته نه چندان دور است. 

کریمی قدوسی گفت: نگاه من به صنعت نفت و گاز و نیرو به عنوان پیشران اقتصادی است. این صنعت ۱۰۰ سال سابقه دارد و ده‌ها هزار مهندس زبده ملی و بین المللی در این صنعت رشد کرده‌اند و باید این صنعت رقیب شرکت‌های بزرگ باشد. ولی ما یک روند رو به افول در این صنعت می‌بینیم. این صنعت در پیروزی انقلاب اسلامی نقش سرنوشت سازی داشت. 

این نماینده مجلس گفت: در هشت سال دفاع مقدس خودم شاهد بودم یک روز از بوشهر سوار کشتی شدیم به اسکله‌های خارک رفتیم. یکی از کارگران انقلابی بسیجی گفت اگر شده با دلو و سطل نفت کش‌ها را پر کنیم این کار را می‌کنیم و نمی‌گذاریم صدام جلوی صادرات را بگیرد. آنقدر این صنعت راهبردی است که اگر هیچ صنعتی نداشتیم با اتکا به این صنعت و رعایت اصول راهبردی هشتاد میلیون جمعیت امروز می‌باید از بهترین شرایط زندگی برخوردار باشند و اگر مشکلاتی داریم جای نگرانی است. 

وی ادامه داد: من چند روز پیش اهواز بودم همین استانی که ذخیره‌گاه این نفت است؛ امروز چه شرایطی دارد؟ در حالی که در کنارشان چاه‌های عظیم نفت و میدان‌های بزرگ انرژی دارند. من پیشنهاد دارم. آقای زنگنه اگر به جای وقت گذاری روی باشگاه نفت و نیرو که خودشان می‌گویند ۲۰۰ نفر هستیم بر اساس قوانین تلاش می‌کرد ۲۰۰ شرکت با عضویت ۴۰ میلیون ایرانی تشکیل دهد و تلاشش بر روی هدایت نقدینگی مردم می‌گذاشت امروز به‌معنای واقعی کلمه می‌شد ژنرال زنگنه. 

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان