تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

سوابق هفت کاندیدای شهرداری تهران

پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران امروز در حالی برگزرای شد که اعضا شورا برای انتخاب شهردار جدید تهران بعد از انتشار اسامی 20 کاندید رسمی شهرداری تهران، به 7 نفر از اعضا این لیست، برای انتخاب کاندیدهای نهایی رای دادند. بنابر اعلام سخنگو شورای شهر تهران در روز ١٨ اردیبهشت، ۲ کاندیدای اصلی انتخاب و یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه شهردار تهران انتخاب و معرفی می شود. پس از اتمام رای گیری اسامی 7 نفر کاندید های نهایی مشخص شد.
پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران امروز در حالی برگزرای شد که اعضا شورا برای انتخاب شهردار جدید تهران بعد از انتشار اسامی 20 کاندید رسمی شهرداری تهران،  به 7 نفر از اعضا این لیست، برای انتخاب کاندیدهای نهایی رای دادند. بنابر اعلام سخنگو شورای شهر تهران در روز  ١٨ اردیبهشت، ۲ کاندیدای اصلی انتخاب و یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه شهردار تهران انتخاب و معرفی می شود.

پس از اتمام رای گیری اسامی 7 نفر کاندید های نهایی مشخص شد. این اسامی به شرح زیر است:

سید محمدعلی افشانی:
وی زاده استان کهگیلویه و بویر احمد است ،او سیاستمدار اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است. هم اکنون معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در دولت دوازدهم می باشد.او معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

روزی که وزیر کشور دولت اعتدال او را به‌عنوان استاندار فارس منصوب کرد، نمایندگان استان هر چه در توان داشتند برای مخالفت پیش گرفتند و کار به استعفای دسته‌جمعی آنها رسید اما با مقاومت وزیر کشور دولت روحانی رحمانی فضلی  این اعتراضات کارگر نشد و محمدعلی افشانی تا پایان دولت یازدهم شخص اول مدیریت استان فارس باقی ماند و کارنامه‌ روشنی هم به جای گذاشت. در فاصله دولت‌های یازدهم و دوازدهم نام «افشانی» به فهرست نامزدهای شهرداری پایتخت راه پیدا کرد و توانست با ۱۴ رأی در رتبه چهارم نامزدها هم قرار بگیرد ولی در آخرین مرحله استعفا کرد تا به وزارت کشور و منصب معاون در این وزارتخانه برسد. حالا بار دیگر نام این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی مطرح است. 

محمد ابراهیم انصاری لاری:
گزینه نزدیک به بنیاد باران است 57 ساله و متولد لار( جنوب استان فارس) است. در سال ۱۳۶۲ با کسب رتبه دوم کنکور سراسری در رشته حقوق دانشگاه تهران به تحصیل مشغول و هم‌زمان مدیر کل بازرسی و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود و با روزنامه‌های کیهان، جمهوری اسلامی و اطلاعات در سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷ همکاری کرد. در سوابق وی عناوینی مثل استاندار بوشهر در دولت اول سید محمد خاتمی و استاندار فارس در دوره دوم سید محمد خاتمی به چشم می خورد. وی هم اکنون با حکم ریاست جمهوری، رئیس منطقه آزاد کیش است.

محمود حجتی:
گزینه نزدیک به اتحاد ملت و اعضای این تشکل در شورا است. محمود حجتی نجف آبادی 62 ساله و متولد نجف آباد اصفهان است. سیاستمدار اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است. پیش از این او استاندار سیستان و بلوچستان و وزیر راه و ترابری بوده است. او همچنین  به عنوان مدیر اجرایی عملیات اجرایی عظیم سد کرخه  تا زمان بهره‌برداری ارائه خدمت نمود. و سپس در دوره محمد خاتمی به وزارت راه و ترابری منصوب شد.

سید محمود حسینی:
گزینه نزدیک به اتحاد ملت است 62 ساله و زاده اصفهان است.وی داری کمترین سابقه اجرایی بین رقیبانش است.  او  مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که در فاصله سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱ استاندار سیستان و بلوچستان و از ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ استاندار اصفهان در دوره اصلاحات بود.

سمیع الله حسینی مکارم:
پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران امروز در حالی برگزرای شد که اعضا شورا برای انتخاب شهردار جدید تهران بعد از انتشار اسامی 20 کاندید رسمی شهرداری تهران،  به 7 نفر از اعضا این لیست، برای انتخاب کاندیدهای نهایی رای دادند. بنابر اعلام سخنگو شورای شهر تهران در روز  ١٨ اردیبهشت، ۲ کاندیدای اصلی انتخاب و یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه شهردار تهران انتخاب و معرفی می شود.

پیروز حناچی:
گزینه حزب اتحاد ملت ایران است. دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم بود. از حناچی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری نام برده می‌شود. احتمال اینکه پس از تفکیک وزارتخانه  مسکن و شهر سازی؛ وزیر شود بسیار زیاد است.

همچنین پیروز حناچی در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی در فاصله سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خدمت کرده است. پیروز حناچی در حال حاضر ریاست نهاد جهانی غیرولتی فرهنگی دوکومومو در ایران است. وی همچنین با حکم رئیس جمهور حسن روحانی، یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور است. قائم مقامی ریاست دانشکده هنرهای زیبا تهران (۱۳۷۲–۱۳۷۴)، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران (۱۳۷۸–۱۳۷۹)، سمت مشاوری رئیس دانشگاه تهران (۱۳۸۰–۱۳۸۴)، ریاست مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران و همچنین مدیریت گروه مرمت ابنیه و بافت دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوابق اجرایی پیروز حناچی در دانشگاه بوده است.

حجت الله میرزایی:
حجت الله میرزایی علاوه بر عضویت هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل موسسه سیاست پژوهی صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

در کارنامه اجرایی و پژوهشی میرزایی مشاوره، برنامه‌ریزی و اجرای ده‌ها پروژه در مناطق مختلف کشور با اهداف توسعه روستایی، شهری، صنعتی و سرمایه‌گذاری به چشم می‌خورد.

منبع: دیده بان ایران
نظرات شما
پیشخوان