تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

رفع تصرف ١٥٢ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه طی چهار سال اخی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت:از سال٩٢ تا ٩٦ طی چهار سال،١٥٢ هکتار اراضی بستر و حریم رودخانه رفع تصرف شده است.

رویداد۲۴-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت:از سال٩٢ تا ٩٦ طی چهار سال،١٥٢ هکتار اراضی بستر و حریم رودخانه رفع تصرف شده است.جلسه شورای حفاظت منابع آب استان امروز سه شنبه ( چهارم اردیبهشت ماه ) به ریاست استاندار تهران و با حضور مدیران دستگاه های حوزه آب استان و اعضای شورا برگزار شد.

علیرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه ٣١٧٧٠ چاه غیر مجاز و ١٢١٥١ چاه مجاز در استان تهران وجود دارد گفت: دو میلیارد و ١٥٠ میلیون مترمکعب برداشت آب از چاه های مجاز و حدود ٢٠٠ میلیون مترمکعب برداشت آب از چاه های غیرمجاز انجام می شود.

وی افزود: ٩٨٧ میلیون مترمکعب آب از چاه های مجاز در بخش کشاورزی،٧٠٨  میلیون مترمکعب در بخش شرب شهری و حدود ٤٠٠ میلیون مترمکعب نیز در بخش صنعت و خدمات برداشت می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران با بیان اینکه کسری مخازن آب ١٥٤ میلیون مترمکعب است عنوان کرد: ٨٤ میلیون مترمکعب مربوط به دشت ورامین است.

به گفته بختیاری؛ حدود ٤ میلیون مترمکعب کسری مخازن استان از ٣٠ سال گذشته تاکنون است.

وی با اشاره به میزان رفع تصرف اراضی بستر رودخانه ها در استان گفت: از سال٩٢ تا ٩٦  طی چهار سال،١٥٢ هکتار اراضی بستر و حریم رودخانه رفع تصرف شده است و در سال٩٦ به تنهایی ٣٥٥ حکم در این بخش صادر شده است و ٤٣ هکتار اراضی با ارزش ١٢٢٧ میلیارد تومان آزاد شده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان