تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

برخورد پلیس با مردم در طرح ترافیک جدید به مدت ۱۵ روز ارشادی است

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای طرح ترافیک جدید از ۱۵ اردیبهشت گفت: این طرح از ۱۵ اردیبهشت ماه در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد، اما به مدت ۱۵ روز یعنی تا اول خرداد برخورد ماموران ما با مردم در اجرای این طرح به صورت ارشادی است.

رویداد۲۴-رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای طرح ترافیک جدید از ۱۵ اردیبهشت گفت: این طرح از ۱۵ اردیبهشت ماه در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد، اما به مدت ۱۵ روز یعنی تا اول خرداد برخورد ماموران ما با مردم در اجرای این طرح به صورت ارشادی است.سردار حسین رحیمی با بیان اینکه امروز شاهد امحای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه کالاهای قاچاق هستیم، خاطرنشان کرد: ۷۰۰ تن لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین ۲۴ تن مواد خوراکی و نوشیدنی که به صورت قاچاق از مبادی ورودی غرب کشور وارد شده و به تهران منتقل شده بود امروز با دستور مسوولان قضائی و تعزیرات حکومتی امحا خواهد شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این مواد آرایشی و بهداشتی سال‌هاست از تاریخ مصرفشان می‌گذرد، تصریح کرد: هر کدام از این محموله‌ها ۱۰ تا ۱۱ سال از تاریخ مصرفشان گذشته است اما متاسفانه وارد کشور می‌شود و با تغییر تاریخ در بازار عرضه می‌شود. ما در این رابطه ۱۰ نفر را دستگیر کردیم که همگی دارای سابقه قاچاق کالا بوده‌اند و ارزش ریالی این محموله حدود ۵. ۴میلیارد تومان است.

سردار رحیمی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است مقصد بسیاری از کالاهای قاچاق و خارجی شهر تهران است گفت: پلیس مبارزه با قاچاق کالا در این خصوص برنامه‌ ویژه‌ای طراحی کرده و با اشراف اطلاعاتی و آمادگی ابزار لازم مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی پلیس تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا به جهت دستور مقام معظم رهبری در استفاده از کالای ایرانی وبرای حمایت از کارگران ایرانی انجام می‌شود تاکید کرد: خوشبختانه کیفیت اجناس ایرانی مطلوب‌تر از کالاهای وارد شده‌ای است که ما در محموله‌های قاچاق کشف و ضبط می‌کنیم. چراکه قاچاق کالا هم به کارگر و تولید و اشتغال ملی ضربه وارد می‌کند و همچنین اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین ما و سازمان تعزیرات در بحث ارز و کالای قاچاق ایجاد شده است و در آینده نیز اقدامات مناسب‌تری در این زمینه خواهیم داشت.

سردار رحیمی به وضعیت ثبات در بازار ارز اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر بالغ بر ۴۴ صرافی غیرمجاز پلمپ شده و ۳۷ دلال جدید و سوداگر ارز دستگیر شده‌اند. همچنین پلیس آگاهی با لباس شخصی و پلیس انتظامی در نقاط مختلفی که دلالان ارز حضور دارند با قدرت تمام برای مقابله با این افراد مستقر هستند. ما تمام‌قد در جهت اجرای ثبات بازار ارز و برخورد با صرافان غیرمجاز و دلالان در بازار حاضر خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب از ۱۱ اردیبهشت‌ماه گفت: من با برگزاری نمایشگاه در تهران مخالف هستم اما دیگر مسوولان در جلسه مورد نظر برای رفاه حال مردم اصرار داشتند که نمایشگاه در تهران برگزار شود. ما نیز با تمام نیرو پای کار می‌آییم تا مردم با مشکلی مواجه نشوند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: اعتقاد و باور من این است که هیچ نمایشگاهی چه در خیابان سئول و چه در پارک گفتگو و چه در مصلی نباید برگزار شود چراکه برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث آزار و اذیت مردم می‌شود.

او در پایان نیز با بیان اینکه در عید امسال هیچ گونه مشکل امنیتی در تهران وجود نداشته، خاطرنشان کرد: قرار است در سال جاری ۱۰ کلانتری به مجموعه کلانتری‌های شهر تهران اضافه شود. براساس مصوبه شورای تامین قرار بود ۴۰ کلانتری به تهران افزوده شود که در سال جاری ۱۰ عدد از آن‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان