تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

مسولیت خودروهای وارداتی غیر قانونی بر عهده وارد کننده است / مردم نگران خودروهای که به صورت غیر قانونی خریداری کردند، نباشند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:افرادی که به صورت غیر قانونی و در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش، واردات خودرو انجام دادند مسول هستند.

رویداد۲۴-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:افرادی که به صورت غیر قانونی و در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش، واردات خودرو انجام دادند مسول هستند.مجتبی خسروتاج درباره اینکه واردات خودروها در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو چگونه بوده است به خبرنگار ما افزود: تخلف در واردات خودرو در دو بخش قابل تقسیم است.یک مربوط به واردکنندگانی است که  نماینده رسمی نبودند اما توانسته بودند خودروهای خود را از گمرک ترخیص کنند.این امر باید بررسی شود که چگونه واردکنندگان غیر رسمی واردات انجام دادند.

وی ادامه داد:این افراد به رغم سپری شدن 6 ماه از ابلاغیه دی ماه سال 95 که تصویب شد غیر نماینده رسمی اجازه واردات ندارد ولی بازهم توانسته اند از گمرکات ترخیص کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره دومین گروهی که نسبت به واردات غیر قانونی خودروها اقدام کرده است، خاطرنشان کرد:گروهی از واردکنندگان رسمی و غیر رسمی با آنکه می دانستند از تیرماه سال 96 سایت ثبت سفارش خودرو بسته شده است، توانسته اند بدون اسناد و یا با اسناد و مدارک خودروهای خود را از گمرک ترخیص کنند.حال باید دید که این افراد چگونه توانسته اند جعل اسناد کنند.

وی اظهار داشت: تخلفات صورت گرفته می تواند در چند قالب است.یک جعل، دیگری سند سازی و یا حتی دستکاری سامانه سایت ثبت سفارش خودرو باشد.به هر ترتیب بررسی ها در حال انجام است و به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

پرونده خودروهای قاچاق به خریداران آن هم کشیده شده است.یک منبع مطلع اذعان داشت که در راستای پیگیری واردات 6هزار و 481 خودرو نهادهای نظارتی از خریداران خواسته اند که توضیحاتی را ارایه کنند.

اما بنا به گفته معاون  وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردکنندگان خودرو که اطلاعات شان به دست دستگاه های نظارتی ارسال شده است باید پاسخگو فعالیت غیر قانونی خود باشند.

نظرات شما
پیشخوان