تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

باید با مشکلات مدارا کنیم

رئیس‌جمهور گفت: باید با مشکلات مدارا کنیم. برخی از این مشکلات ناشی از جهل و عقب‌ماندگی ماست گاهی اوقات هم مشکلات حوادثی است که پیش می‌آید و باید با آنها مقابله کنیم.

رویداد۲۴-رئیس‌جمهور گفت: باید با مشکلات مدارا کنیم. برخی از این مشکلات ناشی از جهل و عقب‌ماندگی ماست گاهی اوقات هم مشکلات حوادثی است که پیش می‌آید و باید با آنها مقابله کنیم.حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از چند طرح زیربنایی در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکلات همیشه وجود دارد، گفت: باید با مشکلات مدارا کنیم. برخی از این مشکلات  ناشی از جهل و عقب‌ماندگی ماست گاهی اوقات هم مشکلات حوادثی است که پیش می‌آید و باید با آنها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات مشکلات اخلاقی است که در جامعه وجود دارد و  ما باید با آنها مبارزه و مقابله کنیم و قدم به قدم پیش برویم.

رییس جمهور با بیان اینکه ارزش بشر در سایه تلاش بشر است، گفت: انسان با همه نقاط قوت و ضعفی که دارد اشرف مخلوقات عالم شد و تمام فرشتگان در برابر انسانی که در مسیر حق حرکت می‌کند سجده می‌کنند. هر انسان صالح و سالمی مورد تواضع و حمایت فرشتگان قرار می‌گیرد.

روحانی با بیان اینکه برخی اوقات مقصر برخی از مشکلات خود ما هستیم، خاطرنشان کرد: باید از قبل دربرابر بعضی از مشکلات فکر کنیم و با آنها مبارزه کنیم گاهی باید از فضا و امکانات درست استفاده کنیم. جمهوری اسلامی ایران شرایطش با کشورهای دیگر متفاوت است ما یک کشور با تمدن هستیم و حسادت‌هایی در منطقه نسبت به کشور ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب نیز طوایف و گروه‌هایی در منطقه ما بودند و هستند که نسبت به ایرانی حسادت می‌ورزند، تصریح کرد: جایگاه و عظمت ایران بالاست و چشم‌های طمع‌کاری نسبت به سرزمین ما وجود دارد. قبل از انقلاب آمریکایی‌ها علیه حکومت ملی مصدق کودتا کردند چراکه می‌خواستند کشور در دستشان باشد و این به دلیل جایگاه فوق‌العاده ایران است.

روحانی با بیان اینکه جایگاه ایران در این منطقه بسیار حساس است، گفت: یکی از نقاط حساس دریایی جهان یعنی تنگه هرمز در کنار سرزمین ما است و آنها به این نقطه از جهان چشم دارند انقلاب اسلامی هم با منافع آنها سازگار نیست.

وی با اشاره به واقعه طبس گفت: ما باید بیشتر بر وحدت و انسجام کشورمان بیافزاییم و بتوانیم پیشرفت کنیم ۴۰ سال از انقلاب ما گذشته است. زمانی که انقلاب پیروز شد یکی از مقامات انگلیس گفت این انقلاب حداکثر ۶ ماه بیشتر نمی‌ماند و این‌هایی که انقلاب کردند برای برهم زدن شایسته بودند و برای درست کردن توانایی ندارند اما  امروز ۴۰ سال است که در برابر توطئه‌ها مقاومت کردیم امروز هم توطئه داریم فردا و سال‌های بعد هم توطئه خواهیم داشت.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان