تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

فشار همه جانبه به کره‌شمالی را ادامه می‌دهیم/ ردپای ایران در تمام رخدادهای خاورمیانه وجود دارد

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از دیدار در کاخ‌سفید، نشست خبری مشترک برگزار کردند.

رویداد۲۴-روسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از دیدار در کاخ‌سفید، نشست خبری مشترک برگزار کردند.«دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا پس از اتمام نشست سطح بالا در کاخ‌سفید، به همراه همتای فرانسوی خود «امانوئل ماکرون» نشست خبری برگزار کرد.

ترامپ در این نشست، به مسائل بین‌المللی، ایران، سوریه و کره‌شمالی پرداخت.

رییس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: «دو هفته قبل در پی استفاده سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم خود، آمریکا، فرانسه و بریتانیا متحد شدند تا قلب برنامه شیمیایی سوریه را هدف قرار دهند. این کار برای نشان دادن مخالفت جهان با استفاده از سلاح‌های شیمیایی، طراحی و اجرا شد.»

وی خطاب به رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «رییس‌جمهور ماکرون از شما به دلیل مشارکت در این کار تشکر می‌کنم. همچنین از نظامیان فرانسه به دلیل شجاعت و توانایی که نشان دادند نیز تشکر می‌کنم.»

ترامپ با اشاره به همکاری آمریکا و فرانسه در جهت منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و تشکر از همکاری کلیدی فرانسه در اعمال فشار به کره‌شمالی، ادامه داد: «همانطور که می‌دانیم من به زودی با رهبر کره‌شمالی دیدار می‌کنم. در عین حال که ما به دنبال صلح برای شبه جزیره کره و کل جهان هستیم، اشتباهات دولت‌های قبل را تکرار نکرده و فشار همه جانبه به کره‌شمالی را ادامه می‌دهیم.»

رییس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «فرانسه و آمریکا همچنین درباره عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای توافق دارند. همچنین ایران باید دخالت خود در منطقه را تمام کند. در تمام رخدادهای خاورمیانه ردپای ایران وجود دارد.»

وی افزود: «همچنین از ماکرون به دلیل کمک به کمپین مبارزه با داعش تشکر می‌کنیم. از همه کشور‌های خاورمیانه می‌خواهیم از سود بردن ایران از جنگ ما علیه داعش جلوگیری کنند. کشور‌های ثروتمندی در خاورمیانه وجود دارند اما آن طور که باید در مبارزه با داعش و ایران مشارکت نمی‌کنند در حالی که باید این کار را انجام دهند.»

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان