تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
روایت واشنگتن‌پست از یک ادعای ترامپ؛

پول‌های نقدی که با بشکه به ایران منتقل شد

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد که پول‌های نقدی که پیش از توافق هسته‌ای به ایران ارائه شده با بشکه به ایران منتقل شده است.
رویداد۲۴- رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد که پول‌های نقدی که پیش از توافق هسته‌ای به ایران ارائه شده با بشکه به ایران منتقل شده است.

به گزارش رویداد۲۴ و به نقل از واشنگتن‌پست، یکی از ادعاهای خلاف واقعی که بارها از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی وی تکرار شده بود و پس از آن نیز به عنوان رئیس جمهور بارها آن را تکرار کرد این است که «هیلاری کلینتون» هارد حاوی ایمیل هایش را با اسید از بین برده است. این در حالی است که کلینتون هیچ گاه این اقدام را انجام نداده بود، به نظر می رسد که ترامپ شنیده است که کلینتون از برنامه نرم افزاری با نام «بلیچ بیت» برای پاکسازی هارد خود استفاده کرده است و قطعا این نرم افزار اسید نبوده است. وی همچنین ادعا کرده بود که پروسه پاکسازی هارد حاوی ایمیل های کلینتون بسیار گران قیمت بوده است این در حالی است که استفاده از این نرم افزار رایگان است.

روز گذشته –سه‌شنبه- ترامپ یک ادعای دیگر را مطرح کرد. وی در کنفرانس خبری مشترک با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت: زمانی که آنها با ایران به توافق رسیدند. باید درباره سوریه هم به توافق می رسیدند. وقتی می گویم باید میرسیدند به این معناست که پیش از آنکه به  ایران 1 میلیارد و 800 میلیون دلار پول نقد بدهند است.  پیش از آنکه این پول هنگفت که شامل یک میلیارد 800 میلیون دلار نقد را به ایران در بشکه بدهید، من شنیده بودم که این پول با چندین جعبه جابه جا شده است به صورت نقد، آنها باید توافقی می کرند که شامل یمن و سوریه نیز بود. این توافق باید شامل بخش های دیگر خاورمیانه نیز می بود شامل عراق جایی که ایران نیز در آن حضور دارد. »

ترامپ عادت دارد که هیچ گاه اشتباهات خود را زمانی که سخن می گوید نمی پذیرد، به طور مثال، وی درمعرفی مکرون گفته بود که اهتزاز پرچم فرانسه در کنار پرچم آمریکا نمادی از جهان بود. وی سپس متوجه اشتباهش شد که باید اینگونه عنوان می کرد که اهتزاز پرچم فرانسه در کنار پرچم آمریکا نمادی برای جهان است و جمله پیشین بی معنا بود. به همین خاطر وی نخست از واژه اشتباه «بشکه» استفاده کرد و به همین خاطر پس از آن با اصلاح این کلمه از واژه «جعبه» استفاده کرد.

یا شاید ترامپ تلاش می کرد که وانمود کند که در حال اشتباه کردن است، زمانی که به رسانه ها گفت که « ما 150 میلیارد دلار دادیم. ما 1.8 میلیارد دلار پول نقد دادیم. این پول نقد واقعی است. این احمقانه و مسخره است. هرگز نباید این توافق را امضا می کردیم.  (این در حالی است که مقدار پولی که به ایران منتقل شده بود یک میلیارد و 700 میلیارد دلار بوده است.)

در گزارش های خبری هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه هرگونه پول نقدی با بشکه به ایران منتقل شده است وجود ندارد. زمانی که یک پرداختی قابل توجه در آگوست سال 2016 به ایران ارائه شد توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرد. میزان و نحوه پرداخت این پول با سوالات بسیاری همراه است اما هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه این پول ها با بشکه به ایران منتقل شدند وجود ندارد.
نظرات شما
پیشخوان