تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
آسمان و ایران ایرتور 40 فروند سوپرجت خریدند

نوسازی صنعت هوایی با هواپیماهای روسی

مدیران عامل شرکت های هواپیمایی آسمان و ایرتور با هواپیماسازی سوپرجت روسیه تفاهمنامه خرید 40 فروند هواپیمای سوپرجت را امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آسمان، این قراردادها با حضور «اولگف بوتچارف» معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه در حاشیه نمایشگاه هوایی ایرشو اورآسیا 2018 امضا شد که از امروز در فرودگاه شهر آنتالیای ترکیه آغاز شده است.

300 شرکت از 55 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع هوایی و نیز تجهیزات و یافته های علمی- فنی را به همراه نمونه تولیدات عرضه می کنند.

شرکت هواپیمایی آسمان 20 فروند مدل «آر.آر.جِی95 آر» را خرید که آخرین نوع طراحی شده از سری هواپیمای سوپرجت100 است. 

این مدل هواپیما با «اویونیک» (سیستم های الکترونیک هوانوردی) و یکسری قطعات دیگر که از شمول تحریم خارج است، تجهیز و همزمان با تغییراتی در بدنه، افزایش بازده و بهره وری تضمین شده است.

اویونیک شامل تجهیزات الکترونیکی هواپیما، ماهواره و فضاپیما مانند نمایشگرها، کامپیوترها، حسگرها، عملگرها و فرستنده-گیرنده‌های آنها می شود.

در حاشیه نمایشگاه هوایی ایرشو اورآسیا 2018، مدیرعامل و مالک شرکت ایران ایرتور نیز تفاهمنامه خرید ۲۰ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت۱۰۰ را امضا کردند.

مدیر روابط عمومی شرکت ایران ایرتور گفت: از سال آینده در مجموع ۲۰ فروندسوخو سوپرجت ۱۰۰ با ظرفیت یکصد صندلی به مرور به ناوگان هواپیمایی ما اضافه می شود. 

مرضیه جعفرزاده افزود: ارزش کلی این تفاهمنامه یک میلیارد دلار است.

در نمایشگاه هوایی ایرشو اورآسیا 2018، جمهوری اسلامی ایران 162 مترمربع فضای نمایشگاهی دارد که در آن صنایع دفاعی و هوایی و دستاوردهای کشورمان در زمینه صنعت هوا و فضا عرضه شده است.

سازمان صنایع دفاع، سازمان صنایع هوایی، سازمان جغرافیایی، شرکت صاایران و همچنین سه شرکت هواپیمایی کیش، آسمان و آتا در این نمایشگاه پنج روزه حضور دارند.
نظرات شما
پیشخوان