تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

امدادرسانی به عشایر گرفتار در سیل استان چهار محال و بختیاری

عشایر و روستاییان گرفتار در سیل و بارش شدید باران توسط امدادگران و نجاتگران استان چهار محال و بختیاری روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه امدادرسانی شدند.

رویداد۲۴-عشایر و روستاییان گرفتار در سیل و بارش شدید باران توسط امدادگران و نجاتگران استان چهار محال و بختیاری روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه امدادرسانی شدند.سید احمد مرتضوی ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان این موضوع گفت: با توجه به وسعت بارشهای اخیر در استان چهار محال و بختیاری طی ساعت های اخیر که موجب سیل و آب گرفتگی درشهرستان های کوهرنگ، فارسان، لردگان، کیار و اردل شد، 29 تیم عملیاتی متشکل از 110 نفر از امدادگران و نجاتگران با استفاده از 17 دستگاه آمبولانس وخودرو کمک دار وبا تجهیزات کامل امدادی  به مناطق تحت تاثیر اعزام شدند.

مرتضوی افزود:  در این حوادث که شامل طغیان رودخانه و همچنین با رعد و برق و صاعقه همراه بود متاسفانه 3 نفر از هم استانیهای عزیز جان خود را از دست دادند که 2 نفر از روستای چبد بخش بازفت که در رودخانه غرق شدند و یک نفر در سرمور میانکوه که بر اثر صاعقه جان خود را از دست داد.

مرتضوی‌ از توزیع 200 بسته اقلام امدادی در مناطق سیل‌زده چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این اقلام شامل مواد خوراکی از جمله قند، روغن، حبوبات و... است توسط بالگرد به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

وی با بیان اینکه 19 حادثه سیل و آبگرفتگی و 2 حادثه کوهستان در چهارمحال و بختیاری رخ داده است، افزود: مجموعأ به 492 آسیب دیده در این حوادث امدادرسانی شده است و همچنین 107 امدادگر و نجات‌گر در قالب 29 تیم عملیاتی  به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه 82 خانوار تحت تأثیر این سیل قرار گرفته‌اند، گفت: در24 ساعت گذشته 253 تخته پتو، 625قرص نان، 1317 انواع کنسرو، 76کیلوگرم خرما، 56 کیلو کشمش و490 بسته انواع بسکوییت در بین سیل‌زدگان توزیع شد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان