تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
غلامرضا حیدری، نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ عنوان کرد:

«شنود» منجر به بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود

غلامرضا حیدری، نماینده تهران می‌گوید یک کشور برای پیشبرد اهداف خود نیاز مبرم به اعتماد و رضایت عمومی جامعه دارد پس چه بهتر که افرادی که خارج از این چارچوب فکر می‌کنند در گفتار و رفتار خود تجدیدنظر کنند.
«شنود» منجر به بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود
رویداد۲۴- غلامرضا حیدری، نماینده تهران می‌گوید یک کشور برای پیشبرد اهداف خود نیاز مبرم به اعتماد و رضایت عمومی جامعه دارد پس چه بهتر که افرادی که خارج از این چارچوب فکر می‌کنند در گفتار و رفتار خود تجدیدنظر کنند.

چند روز پیش و بصورت تلویحی حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خبر از شنود صحبت‌های سیدمحمد خاتمی را مطرح کرد. بلافاصله پس از انتشار این مصاحبه افرادی به این صحبت‌ها واکنش نشان دادند که یکی از این افراد محمدرضا خاتمی، برادر رییس دولت اصلاحات بود. وی عنوان کرده بود که اصلاح‌طلبان از شنود استقبال می‌کنند اما نگرانیم که شنود‌ها اشتباه به گوش مسئولان مخابره شود.

غلامرضا حیدری، نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص شنود صحبت‌های رییس دولت اصلاحات در منزل و محل کار ایشان، گفت: آقای سیدمحمد خاتمی فردی شفاف است و به نظر نمی‌رسد ایشان حرف و یا کار پنهانی داشته باشد. خاتمی همه زندگی‌اش را برای نظام جمهوری اسلامی گذاشته و برای تداوم این نظام از هر موقعیت و امکانی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: برای شنود و رصد هر فردی باید مجوز قانونی وجود داشته باشد. دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید با مجوز و توجیه لازم به این حوزه ورود پیدا کنند. نمی‌دانم فردی که موضوع شنود در دفتر و منزل آقای خاتمی را مطرح کرد چه ارتباطی با دستگاه‌های اطلاعاتی دارد که از این اخبار مطلع است؟ امروز با پیشرفت تکنولوژی می‌شود از روی گوشی تلفن همراه افراد را به لحاظ موقعیت جغرافیایی رصد کرد و حتی به وسیله همان گوشی خاموش امکان شنود مکالمات وجود دارد.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: البته یک امکان هم وجود دارد که عده‌ای با مطرح کردن این صحبت‌ها بخواهند یک ترس عمومی را در جامعه ایجاد کنند و این‌طور به همه بفهمانند که همیشه در حال رصد شدن هستید. این روش و منش باعث تخریب روانی جامعه می‌شود و از طرف دیگر اعتماد عمومی نسبت به تصمیم‌گیران در کشور کاهش پیدا می‌کند. بطور مثال در رژیم گذشته یک فضایی ایجاد کرده بودند که همه یکدیگر را ساواکی تصور می‌کردند و هیچ‌کس به دیگری اعتماد نمی‌کرد و به یک معنی، شرایطی ایجاد شده بود که افراد نسبت به هم احساس غیرخودی بودن می‌کردند. اعتماد عمومی یک سرمایه بزرگ برای هر حاکمیتی است و اصلا درست و منطقی نیست که عده‌ای بخواهند با رفتارهای امنیتی و پلیسی اعتماد را در جامعه روز به روز کمرنگ‌تر کنند.

این نماینده تهران اضافه کرد: تمام دولت‌ها تلاش می‌کنند که با روش‌های مختلف مردم را با خود همراه کنند تا آن‌ها فکر نکنند جدا از دولت هستند. یک کشور برای پیشبرد اهداف خود نیاز مبرم به اعتماد و رضایت عمومی جامعه دارد پس چه بهتر که افرادی که خارج از این چارچوب فکر می‌کنند در گفتار و رفتار خود تجدیدنظر کنند.

حیدری در پایان و در پاسخ به اینکه شما اکنون عضو کمیته رفع حصر هستید و آیا این نوع صحبت‌ها می‌تواند شکاف‌های سیاسی را در جامعه بیشتر کند و به عدم آزادی محصورین منجر شود، گفت: به هر حال مطرح شدن این صحبت‌ها هم می‌تواند شکاف‌های سیاسی را در کشور بیشتر کند ولی باید بگویم که ان‌شاا... رفع حصر انجام خواهد شد و محدودیت‌هایی هم که برای آقای خاتمی صورت گرفته بود از میان خواهد رفت چون حاکمیت به این رسیده که منافع ملی کشور در این است که به این محدودیت‌ها پایان دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بام
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
شنود بد اره عوص اینکه برن مشکل اقتصادی برطرف کنن خوبه که من درنلگرام خبرملت دنبال میکردم بعدا گپ نصب کردم خالیه سروشم که فقط4 تا خبرمیده دیگه نمیده داخلی راصی نیستم یعنی تلگرام خبرملت خوب بود که دیگه نمیده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان