تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

لیگ هفدهم مهیج نبود

علی لطیفی*
لیگ برتر فوتبال در هفدمین دوره‌اش از هیجان لازم برخوردار نبود. هرچند پرسپولیس با شایستگی قهرمانی خود را تکرار کرد اما دیگر مدعیان لیگ در این دوره شرایط خوبی را سپری نکردند.

بطور مثال سپاهان، پرافتخارترین تیم لیگ برتر در این دوره از مسابقات اوضاع بسیار به هم ریخته‌ای را داشت از طرفی تراکتورسازی که یکی از تیم‌های خوب چند سال اخیر لیگ بوده وضعیت مناسبی را سپری کرد. استقلال هم در ابتدای فصل امتیازات زیادی را از دست داد و زمانی که شفر سکان هدایت این تیم پرطرفدار را قبول کرد تیم توانست نتایج درخشانی را کسب کند.

در این دوره لیگ، سایپا با علی دایی عملکرد خوبی را از خود بجای گذاشت ولی هیچ‌گاه نتوانستند در حد یک مدعی برای تصاحب جام ظاهر شوند. شاید اگر شفر از ابتدای فصل، سرمربی استقلال بود و ذوب آهن هم در نیم فصل اول بهتر ظاهر می‌شد و سپاهان و تراکتورسازی به مانند گذشته عمل می‌کردند لیگی به مراتب مهیج‌تر را شاهد می‌بودیم و آنگاه پرسپولیس تا این اندازه بدون دغدغه قهرمان نمی‌شد.

استقلال با شفر فوتبال زیبا همراه با نتیجه را در لیگ، جام حذفی و جام باشگاه‌های آسیا ارائه داد و حقیقتاً چهره تیمی استقلال با شفر چهره یک تیم قهرمان بود. سایپا و پیکان امسال شرایط سینوسی داشتند و در مقاطعی فوق العاده نتیجه گرفتند و در برهه‌هایی هم از گرفتن حداکثری امتیازات محروم شدند از این‌رو شرایط برای قهرمانی پرسپولیس که با برانکو عملکرد خوبی را داشت کاملاً آماده شد.

هرچند لیگ هفدهم با تیم‌های مدعی برای قهرمانی روبرو نبود اما هفته سی‌ام مسابقات بسیار زیبا و پرهیجان دنبال شد، مخصوصاً که سه تیم ذوب آهن، استقلال و سایپا به دنبال کسب نایب قهرمانی بودند.

یکی دیگر از نکات مهم لیگ که مربوط به باشگاه استقلال می‌شد این بود که آن‌ها در این دوره از مسابقات همزمان دو دروازه بان آماده را در تیم داشتند که به نظر من این موضوع نمی‌تواند خوب باشد زیرا در ادوار گذشته لیگ ایران هرگاه تیمی دو دروازه بان آماده را در تیم داشتند به مروز زمان هردوی آن‌ها را از دست دادند. هرچند حسینی امسال بیشتر بازی کرد و به نوعی دروازه بان شماره یک تیم بود اما حضور مهدی رحمتی اسم و رسم‌دار برای استقلال بسیار اهمیت داشت و در مقاطعی احساس شد که حسینی از اعتماد به نفس لازم برخوردار نیست.

تیم‌های بزرگ دنیا هیچ‌گاه چنین چالشی را ندارند، بطور مثال سرمربیان بارسلونا و منچستریونایتد دروازه بان اول خود را می‌شناسند و اختلاف نفر اول و نفر دوم کاملاً محسوس است. به عنوان پیشکسوت باشگاه استقلال و با احترام به هر دو دروازه بان تیم معتقدم استقلال باید یکی از این دو نفر را برای فصل بعد حفظ کند در غیراینصورت هم هردوی آن‌ها ضرر می‌کنند و هم باشگاه استقلال.

*پیشکسوت باشگاه استقلال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان