تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

۵ باور غلط در مورد نگهداری باتری گوشی‌های هوشمند

چند باور غلط در مورد نگهداری از باتری این گوشی‌ها وجود دارد که کمکی در جهت بهبود نگهداری نمی‌کند و گاهی حتی آسیب‌هایی به باتری می‌زند.
رویداد۲۴ با پیشرفت تکنولوژِی و فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند در بین مردم، نحوه صحیح نگهداری از باطری گوشی موبایل به یکی از دغدغه‌های مردم بدل شده و در این بین چند باور غلط در مورد نگه داری از باطری این گوشی ها وجود دارد که  کمکی در جهت بهبود نگه داری نمیکند و گاهی حتی آسیب هایی به باطری میزند که دراین مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم.

۱.شارژ اولیه بین ۶ تا ۸ ساعت

در باطری های نسل قبل به دلیل وجود حافظه در باطری ،موقع خرید به عنوان شارژ اولیه باید حدود ۸ ساعت شارژ می شد تا حافظه باطری میزان شارژ باطری را ذخیره کند ولی در باطری های نسل جدید یعنی لیتیومی دیگر نیازی به این کار نیست و از همان موقع خرید میتوان از گوشی استفاده کرد و در موقع لزوم به شارژ زده شوند.

۲. برای شارژ مجدد، باطری تقریبا خالی شود و پس از زدن به شارژ به طور کامل پر شود

این مورد نیز در مورد باطری های نسل قبل وجود داشت ولی در باطری های نسل جدید دقیقا بر عکس میباشد و باید از خالی شدن کامل باطری جلوگیری شود چون به باطری آسیب میزند، در مورد باطری های نسل جدید بهترین میزان شارژ بین ۲۰ تا ۸۰ درصد میباشد و با نگه داشتن شارژ در این بازه باطری از طول عمر بیشتری برخوردار خواهد بود . 

۳. به محض پر شدن گوشی شارژر را از گوشی جدا کنید

گوشی های جدید مجهز به سیستم قطع جریان برق پس از شارژ کامل گوشی میباشد،پس نیازی به این که به محض پر شدن شارژر را جدا کنید نیست.پس میتوانید با خیال راحت گوشی را از شب تا صبح به شارژ بزنید.

۴.استفاده از نرم افزارهای پاک کردن برنامه های پس زمینه

این یک باور کاملا غلط است و نه تنها کمکی نمیکند گاهی وضع را بدتر میکند. این نرم افزارها دائما در حال بستن برنامه های در حال اجرا در پس زمینه میباشند و باعث میشود زمان و منابع بیشتری جهت باز کردن مجدد آن برنامه ها مصرف بشود.در اندروید های جدید با سیستم مالتی تسکینگ قوی و مدیریت منابع دیگر نیازی به این نرم افزار ها که خود باعث مصرف بیشتر باطری میشوند نیست.

در پایان به این نکته توجه کنید که در باتری‌ها و گوشی های جدید نیازی به نگهداری خاص یا رعایت مسائل مهمی نیست و شما هر موقع که دوست دارید میتونید با خیال راحت گوشی را به شارژ زده و هر موقع که تمایل داشتید از شارژر جدا کنید . فقط از شارژری مناسب گوشی خودتون با ولتاژ و جریان مناسب استفاده کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوشی ، اندروید
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
United States of America
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
ممنون استفاده کردیم لطفا مطالب آموزشی بیشتر بزارید
نظرات شما
پیشخوان