تاریخ انتشار: ۰۷:۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
نماینده اصفهان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

برجام به حضور آمریکا خلاصه نمی‌شود/ فعلاً صبر می‌کنیم

تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس بر این عقیده است که اکنون و پس از خروج آمریکا از برجام، ما نباید فضا را ملتهب کنیم و مرتباً ابراز نگرانی خود را از آینده به جامعه انتقال دهیم. در شرایط کنونی ما باید به دنبال وحدت باشیم زیرا این وحدت است که باعث پیشرفت و حل مشکلات کشور می‌شود.
برجام به حضور آمریکا خلاصه نمی‌شود/ فعلاً صبر می‌کنیم
رویداد۲۴- تصمیم ترامپ، مرد جنجالی عالم سیاست که نهایتاً منجر به خروج ناگهانی آمریکا از توافق برجام شد یک بار دیگر چهره واقعی دولتمردان آمریکا را به همگان نشان داد تا دیگر کشورها بدانند که نمی‌شود به راحتی به این کشور قدرت طلب دل بست زیرا هر لحظه خوف برهم زدن قواعد بازی توسط سیاستمداران ایالت متحده وجود دارد.  

ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص اینکه آیا خروج آمریکا از توافق برجام بر روی نرخ ارز اثر خواهد گذاشت، گفت: به صورت کلی کاری که همه باید انجام دهیم این است که با دست خودمان فضا را ملتهب نکنیم و مرتباً نگرانی خود را از آینده به جامعه انتقال ندهیم. بعید می‌دانم که این تصمیم ترامپ بر روی نرخ ارز تاثیر خاصی بگذارد. من معتقدم حضور و ماندن آمریکا در توافق برجام به سود ما نبود ولی امیدوارم رفتن آن‌ها یک خیریتی برای ما داشته باشد. حداقل سودی که خروج آمریکا از این توافق برای ما می‌تواند داشته باشد این است که همدلی مردم ایران بیش از پیش شود. بدون تردید، وحدت و همدلی مهمترین دستاوردی است که می‌تواند باعث پیشرفت و حل مشکلات کشور شود که ان‌شاا... این یکپارچگی مردم و مسئولین در روزهای آتی به اوج خودش برسد.

عضو فراکسیون امید در ادامه راجع به اینکه برجام عاملی برای کشاندن آمریکا پای میز مذاکره بود و اینکه آیا این قرارداد بدون آمریکا موضوعیت دارد، افزود: آمریکا یکی از کشورهای حاضر در این توافق بود و اکنون دیگر طرف‌های قرارداد پای توافقنامه مانده‌اند. برجام تنها به حضور آمریکا خلاصه نمی‌شود که حال نگران خروج آن‌ها از این توافق و سند بین‌المللی باشیم. امروز اظهارنظرهای رهبران کشورهایی که در این قرارداد هستند نشان می‌دهد که آن‌ها به مسیری که دنبال شده اعتقاد دارند و فعلاً نمی‌خواهند به مانند آمریکا از این توافقنامه خروج کنند اما ما باید این حالت که آن‌ها هم احتمال دارد تحت فشار آمریکا قرار گیرند و در آینده روی به بدعهدی بیاورند را داشته باشیم. حال باید کمی صبر کرد تا در روزهای آتی اظهارنظرها و واکنش‌ها بیش از پیش روشن شود که دیپلمات‌های ما هم بر اساس این رفتارها بهترین تصمیم که منافع کشور در آن دیده شده است را بگیرند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان