تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

روزنامه همشهری هیچ بودجه‌ای از شهرداری تهران دریافت نمی‌کند

سید عباس صالحی می گوید : روزنامه همشری متعلق به شرکت همشهری است و هیچ کمکی از شهرداری تهران دریافت نمی کند.

رویداد۲۴-سید عباس صالحی می گوید : روزنامه همشری متعلق به شرکت همشهری است و هیچ کمکی از شهرداری تهران دریافت نمی کند.سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه پیرامون دلایل توزیع روزنامه همشهری به شکل سراسری در کل کشور گفت: روزنامه همشهری از سال ۷۱ مجوز انتشار گرفته و از همان زمان هم به صورت سراسری توزیع می‌شود. سال ۸۴ شرکت همشهری تاسیس شد که در اساسنامه این شرکت انتشار روزنامه کثیرالانتشار همشهری قید شده است و این شرکت می‌تواند در داخل و خارج نمایندگی داشته باشد و روزنامه خود را توزیع کند.

وی ادامه داد: شرکت همشهری با این اساسنامه یک شرکت سهامی خاص است و هیچ بودجه و کمکی از شهرداری تهران نمی‌گیرد. همچنین در ۱۲ دی‌ماه ۱۳۸۴ پروانه انتشار روزنامه همشهری به هیات نظارت بر مطبوعات آمد و هیات نظارت بر مطبوعات مجوزی به روزنامه همشهری به صاحب امتیازی شرکت همشهری داد که توزیع آن گستره سراسری دارد. امروز روزنامه همشهری در اساسنامه شرکت همشهری است و کاملا مجوز فعالیت در کل کشور را داردو هیات نظارت هم براساس همین اساسنامه مجوز را به روزنامه همشهری داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در صدور مجوزهای نشریات تابع نهادهای بالادستی است، گفت: شرکت همشهری در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده بود. از طرف دیگر وزارت ارشاد حق دادن مجوز انحصاری را برای نشریات ندارد و مجوزها توسط هیات نظارت بر مطبوعات صادر می‌شود که نمایندگان بخش‌های مختلف حاکمیت در آن عضو هستند.

وی ادامه داد: هیات نظارت بر مطبوعات از سال ۸۴ مجوز سراسری به این روزنامه داده و ما فقط مجری این مجوز هستیم. هرچند این مجوز و ثبت شرکت‌ها نیز قانونی و درست است و روزنامه همشهری نیز در سال‌های گذشته مسیر قابل دفاع و درستی را طی کرده است.

 ادامه دارد...

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان