تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
وزیر ارتباطات:

کاربران تلگرام در مقابل تصمیم قضایی مقاومت نشان داده‌اند/ آمادگی انتشار اسناد امکانات واگذار شده به سروش را داریم

وزیر ارتباطات در مورد وضعیت استفاده کاربران ایرانی از تلگرام بعد از دستور قضایی برای فیلترینگ این پیام‌رسان گفت: بنابر شواهد کاربران در مقابل تصمیم قضایی مقاومت نشان داده‌اند و متاسفانه فیلترشکن‌ها در حال ترویج هستند و امنیت فضای مجازی با چالش مواجه شده است.

رویداد۲۴ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در مورد واگذاری امکانات به پیام‌رسان‌های داخلی گفت: با ارزیابی اظهارات شرکت‌های پیام‌رسان در فروردین 97، به این نتیجه رسیدیم که مجموع توان پیام‌رسا‌ن‌های داخلی 15 میلیون کاربر فعال است.

او افزود: اکنون مجموعا حدود 10 میلیون کاربر فعال دارند که برخی مردم هم کاربر چند پیام‌رسان هستند. بنابراین فعلا از بابت ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی جای نگرانی وجود ندارد و در حال توسعه هستند.

جهرمی با بیان اینکه آمادگی داریم با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی مستندات امکانات واگذار شده به سروش را منتشر کنیم، تاکید کرد: مدیران سروش راه صلاحی را در پیش نگرفته‌اند. مکاتبات آنها برای پوشش ظرفیت 20 میلیونی با همان امکانات در فروردین‌ماه موجود است.

وزیر ارتباطات همچنین در مورد وضعیت استفاده کاربران ایرانی از تلگرام بعد از دستور قضایی برای فیلترینگ این پیام‌رسان گفت: بنابر شواهد کاربران در مقابل تصمیم قضایی مقاومت نشان داده‌اند و متاسفانه فیلترشکن‌ها در حال ترویج هستند و امنیت فضای مجازی با چالش مواجه شده است. گزارش وضعیت به طور مرتب برای مرکز ملی فضای مجازی ارسال می‌شود.

جهرمی همچنین یادآوری کرد: اقدام جدیدی در مقابله با فیلترشکن‌ها آغاز نشده و روال همان است که از دی‌ماه وجود داشته است. مقابله با این حجم درخواست فیلترشکن‌ها کار ساده‌ای نیست و پیچیدگی بسیار بالایی دارد. حدود یکماه قبل این چالش‌ها را به مقامات ذیربط منعکس کرده‌ایم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان