تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

پاکسازی شوش، هرندی و مولوی/تخریب ۹۸ پاتوق معتادان مواد مخدر

رئیس پلیس تهران بزرگ از پاکسازی مناطق شوش، هرندی و مولوی طی 20 روز گذشته خبر داد و گفت: با هماهنگی شهرداری تهران بیش از 98 منزل که در این محدوده به پاتوق معتادان مواد مخدر تبدیل شده بود تخریب خواهد شد.

رویداد۲۴-رئیس پلیس تهران بزرگ از پاکسازی مناطق شوش، هرندی و مولوی طی 20 روز گذشته خبر داد و گفت: با هماهنگی شهرداری تهران بیش از 98 منزل که در این محدوده به پاتوق معتادان مواد مخدر تبدیل شده بود تخریب خواهد شد.سردار حسین رحیمی در نشست خبری خود با اشاره به پاکسازی مناطقی که محل تجمع معتادان متجاهر بود، گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر که با جدیت تمام دنبال می‌شود از ابتدای سال تاکنون سه تن و 400 کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در کنار برخورد با باندهای عمده و برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر نیز توسط پلیس پیشگیری و پلیس مبارزه با موادمخدر به جدیت دنبال شده است. همچنین پاکسازی نقاط آلوده در دستور کار پلیس قرار گرفته و با اجرای طرح‌های فوق دیگر شاهد حضور معتادان در کنار پل‌ها و اتوبان‌های شهر نبوده یا به ندرت مشاهده می‌شوند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی بین پلیس پیشگیری و پلیس راهور و با مدیریت پلیس مبارزه با موادمخدر جمع‌آوری معتادان دنبال می‌شود، گفت: بیش از 20 روز است که پلیس پاتوق معتادان و خرده‌فروشان موادمخدر را در مناطقی مانند شوش، هرندی و مولوی بر هم زده و با حضور پلیس مبارزه با مواد مخدر سرکلانتری بازار و یگان امداد تا این لحظه هزار و 665 معتاد و 422 خرده فروش از این مناطق دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر با 20 گشت سیار در کوچه‌ها به دنبال معتادان بوده و بیش از 98 منزل را که در آنها بالغ بر 120 نفر که اکثرا معتاد نیز بودند، حضور داشته دستگیر و منازل پلمب شده است. ما برای اینکه بتوانیم این طرح را به سرعت ادامه دهیم از شورای هماهنگی استان تهران و بهزیستی درخواست کمک کردیم و آنها نیز همکاری لازم را با ما داشتند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه پاکسازی مناطقی مانند شوش، مولوی و هرندی بسیار حائز اهمیت بود، گفت: در جلسه‌ای که با شهرداری تهران داشتیم قرار شد؛ تعدادی از این خانه‌ها که به پاتوق معتادان تبدیل شده بود و گاها در آنها بیش از 120 نفر مشغول مصرف مواد مخدر بودند تخریب شده و همچنین زمان بازپروری معتادان بیشتر و به 6 ماه افزایش پیدا کرد.

سردار رحیمی با اشاره به گشت‌های ضربتی پلیس به مبارزه با موادمخدر سطح شهر تهران گفت: پلیس عزم خود را جزم کرده است تا جایی که مقدور است؛ شهر تهران را از لوث وجود افرادی که چهره شهر را ناهنجار می‌کنند، پاک کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: همچنین صبح روز گذشته با حضور در منطقه خلازیر افراد مالخر را دستگیر و این منطقه را نیز پاکسازی کردیم. همچنین در اطراف بهشت زهرا حدود 200 الی 300 چادر مستقر بود که اعمال خلاف قانون انجام می‌دادند، این مناطق نیز در طرح روز گذشته پاکسازی شد و بالغ بر 300 نفر در این مناطق دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ما این طرح را در تمام نقاط آلوده تهران ادامه داده و در دره فرحزاد و خاک‌سفید نیز اجرا خواهیم کرد.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص پخش فوتبال از سینما گفت: تا این لحظه هیچ مرکزی هیچ نوع طرحی را به پلیس ارائه نداده است و مدیریت این طرح با ماست و هنوز از طرف ناجا به ما چیزی ابلاغ نشده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان