تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا: همکاری ایران با کشورهای همسایه برای مقابله با قاچاق

مویدی خرم‌آبادی با تأکید بر تلاش برای گسترش همکاری با کشورهای همسایه در مقابله با قاچاق کالا گفت: جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در بازارهای محلی و ساماندهی بازارچه‌های مرزی باید در اولویت برنامه‌های کمیسیون‌های استانی قرار گیرد.

رویداد۲۴-مویدی خرم‌آبادی با تأکید بر تلاش برای گسترش همکاری با کشورهای همسایه در مقابله با قاچاق کالا گفت: جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در بازارهای محلی و ساماندهی بازارچه‌های مرزی باید در اولویت برنامه‌های کمیسیون‌های استانی قرار گیرد. همکاری ایران با کشورهای همسایه برای مقابله با قاچاقرییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نخستین نشست دبیران کمیسیون‌های استانی به تشریح برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و گفت: اقدام‌های پیشگیرانه با مشارکت مردم در اولویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دارد.

به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مویدی خرم آبادی ضمن اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی دولت، گفت: برنامه‌های این ستاد در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نگاه پیشگیرانه و در قالب موضوعات فرهنگی و تبلیغات هوشمندانه است که با مشارکت‌های مردمی به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دفع آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی پدیده قاچاق در گرو عزم ملی و مشارکت مردمی است، افزود: مدیریت تقاضا، آگاهی‌بخشی و بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از کالای ایرانی و توسعه مشارکت‌های مردمی در محوریت برنامه‌های فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد بود.

علی مویدی خرم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود تجهیز سامانه‌ها و شفافیت مدیریت مناطق آزاد را از مهمترین برنامه‌های ستاد برشمرد و افزود: افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد، اقدام‌های فرهنگی و آموزشی، ساماندهی و اصلاح ساختار و فرآیندهای نظارتی نیز جزو اولویت‌های اصلی این ستاد است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کاهش موانع و مشکلات در این حوزه را در پی خواهد داشت، گفت: به زودی با نهایی شدن اصلاحات و تغییرات ساختاری در ستاد، شاهد بهبود روند فرآیندهای سیستمی خواهیم بود.

مویدی خرم‌آبادی همچنین با تأکید بر تلاش برای گسترش همکاری با کشورهای همسایه در مقابله با قاچاق کالا گفت: جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در بازارهای محلی و ساماندهی بازارچه‌های مرزی باید در اولویت برنامه‌های کمیسیون‌های استانی قرار گیرد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رصد و پیگیری فرآیند رسیدگی به پرونده‌های کلان و مهم قاچاق استانی را از دیگر وظایف اصلی دبیران کمیسیون عنوان کرد.

وی از تشکیل کمیته بررسی پیشنهادهای کمیسیون‌های استانی با هدف تبیین برنامه‌های ویژه در هر استان، ارایه راهکارهای اجرایی قانونی و پیگیری تا حصول نتیجه مطلوب خبر داد.

برچسب ها: ستاد ، مبارزه ، قاچاق ، کالا ، خرم ، آبادی
نظرات شما
پیشخوان