تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

مدیر عامل خانه سینما: آیا دلیل طلاق‌ها و اختلاس‌ها سینماست؟

هفتمین شب فیلمنامه نویسان سینما با معرفی برترین های شاخه های مختلف درحالی برگزار شد که مدیرعامل خانه سینما در سخنانی به رفتارهای غیرمنصفانه با سینما انتقاد کرد.

رویداد۲۴-هفتمین شب فیلمنامه نویسان سینما با معرفی برترین های شاخه های مختلف درحالی برگزار شد که مدیرعامل خانه سینما در سخنانی به رفتارهای غیرمنصفانه با سینما انتقاد کرد.

برترین‌های فیلمنامه‌نویسی ایران، شب گذشته (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت) طی مراسمی در خانه سینما معرفی شدند.

هفتمین شب فیلمنامه‌نویسان، شامگاه گذشته در حالی برگزار شد که کامران ملکی، عضو هیئت مدیره خانه سینما با اشاره به وقفه افتادن در برگزاری این رویداد در سال‌های گذشته، در سخنانی ابراز امیدواری کرد این جشن از این‌ پس هر سال در روز بزرگداشت فردوسی برگزار شود.

رضا مقصودی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، دیگر سخنران این جشن بود که گفت: «دریافت پروانه ساخت با تغییرات خوبی در حوزه امنیت شغلی همراه بوده است که متاسفانه دو صنف بازیگران و فیلمنامه‌نویسان از این امر مستثنی شده‌اند. امیدوارم مدیرعامل خانه سینما که از صنوف در وزارت ارشاد حمایت می‌کند، به مساله فیلمنامه‌نویسان هم توجه کند.»

مدیر عامل خانه سینما: آیا دلیل طلاق‌ها و اختلاس‌ها سینماست؟
در ادامه، منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما در سخنانی تاکید کرد: «ما در خانه سینما آماده هستیم تا هر کاری را که به ارتقای جایگاه فیلمنامه‌نویسی منجر شود، انجام دهیم. ما نیازمند یک دگرگونی جدی در مواجهه خلاقانه با متن و اقتباس در فیلمنامه نویسی هستیم.»

او در ادامه به مباحث کلان‌تر سینمای ایران پرداخت و از جمله با اشاره به اتهام‌زنی به این عرصه فرهنگی، گفت: «چه کسی باید از حثیت سینما دفاع کند؟ متاسفانه عده‌ای فکر می‌کنند سینمای ایران باعث طلاق، اعتیاد و یا اختلاس‌های میلیاردی در جامعه است. حتی سال گذشته یک مرکز تحقیقاتی تشکیل داده و سینمای ایران را زیر سوال بردند ولی هیچ کس صدایش درنیامد.»

شاهسواری تاکید کرد: «این سینما در طول سال‌های گذشته با صبوری راه خود را رفته است و هیچ کدام از ما عاشق جنجال نیستیم.»

مدیرعامل خانه سینما در ادامه گفت: «خانه سینما حق ایجاد مرز و تفکیک بین اعضای خود را ندارد و زمان جداسازی‌ها به پایان رسیده است. ولی خیلی‌ها می‌خواهند در این کار شکاف ایجاد کنند و فکر می‌کنم که باید در این زمینه خود را آماده مواجه شدن با یک موج کنیم.»

در ادامه این مراسم، برترین‌های شاخه‌های مختلف فیلمنامه‌نویسی سینمای ایران معرفی شدند: لوح تقدیر بهترین دیالوگ‌نویسی به بهنام بهزادی برای فیلم «وارونگی» تقدیم شد، جایزه بهترین پیرنگ داستانی به فیلمنامه «اسرافیل» از آیدا پناهنده و ارسلان امیری رسید، فیلمنامه «برادرم خسرو» نوشته احسان بیگلری و پریسا هاشم‌پور برای بهترین شخصیت‌پردازی لوح تقدیر دریافت کرد و در پایان لوح تقدیر بهترین فیلمنامه به «فروشنده» نوشته اصغر فرهادی اهدا شد.

برچسب ها: خانه ، سینما ، اختلاس ، طلاق ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان