تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

روحانی در تماس تلفنی اردوغان: باید علیه تحرکات ضد بشری آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنیم

رییس جمهوری گفت: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، ملت فلسطین را متحدتر از گذشته کرده و واقعیت نیات آمریکا را برای جهانیان روشن می‌کند.

رویداد۲۴-رییس جمهوری گفت: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، ملت فلسطین را متحدتر از گذشته کرده و واقعیت نیات آمریکا را برای جهانیان روشن می‌کند.

از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی « رجب طیب اردوغان » رییس جمهوری ترکیه افزود: اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود به قدس شریف غیرقانونی و موجب تحریک مردم فلسطین و ناراحتی سایر مسلمانان بود.

روحانی با بیان این که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید نسبت به کشتار انسان ها و اقدامات تحریک کننده خود در منطقه پاسخگو باشند، اظهار داشت: متاسفانه رییس جمهوری آمریکا نسبت به مسائل منطقه دچار اشتباه محاسباتی شده و تصور می‌کند با حمایت از رژیم صهیونیستی می‌تواند نهضت مقاوم مردم فلسطین را خاموش کند.

وی با تاکید بر این که کشورهای اسلامی باید یکپارچه علیه این تحرکات ضد بشری ایستاده و آن را تبدیل به فرصتی برای انسجام بیشتر کنند، گفت: این‌گونه اقدامات جنایتکارانه، ملت فلسطین را متحدتر از گذشته کرده و واقعیت نیات آمریکا را برای جهانیان روشن می‌کند.

رییس جمهوری کشتار مردم مظلوم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی در هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین را فاجعه‌ای بزرگ و متاثر کننده دانست و تاکید کرد: سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی باید در این مقطع حساس به وظیفه خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل کنند.

روحانی با استقبال از دعوت رییس جمهوری ترکیه برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا یک صدای واحد و محکم از سوی کشورهای اسلامی علیه اقدامات آمریکا و اسراییل به گوش جهان برسد.

روحانی همچنین با ابراز خرسندی از توسعه روزافزون مناسبات ایران و ترکیه گفت: گسترش همکاری‌های تهران - آنکارا در راستای منافع دو ملت و تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه است.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را تاسف برانگیز دانست و گفت: این کشتار رژیم صهیونیستی در نتیجه اقدامات بدون فکر دولت آمریکا بوده و باعث ترغیب آنان به جنایتگری شده است.

اردوغان تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید یکپارچه اعتراض و ناراحتی خود را نسبت به این جنایت‌ها ابراز کرده و حقوق مردم فلسطین را از مجامع بین المللی پیگیری کنند.

اردوغان با دعوت از رییس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، حضور ایران در این اجلاس را تاثیرگذار و حائز اهمیت دانست و گفت: امروز وقت آن است که به وظیفه خود در برابر برادران فلسطینی عمل کنیم.
وی با بیان این که موضوع فلسطین باید در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بررسی و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی محکوم شود، افزود: هر طرح صلحی که خواست و نگرانی‌های مردم فلسطین در آن لحاظ نشود، تنها تنش ها را در منطقه افزایش خواهد داد.

نظرات شما
پیشخوان