تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

چین از کره شمالی خواست در نشست با امریکا شرکت کند

پس از آنکه کره شمالی اعلام کرد احتمال دارد در نشست با رئیس جمهوری امریکا شرکت نکند، چین از رهبر این کشور خواست از حضور در این نشست امتناع نکند.

رویداد۲۴-پس از آنکه کره شمالی اعلام کرد احتمال دارد در نشست با رئیس جمهوری امریکا شرکت نکند، چین از رهبر این کشور خواست از حضور در این نشست امتناع نکند.لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین که کشورش بزرگترین متحد سیاسی و تجاری کره شمالی است امروز چهارشنبه گفت: کره شمالی باید به دنبال برگزاری نشست تاریخی با آمریکا باشد.

این نشست بر اساس اعلام آمریکا روز 12 ژوئن برابر با 22 خرداد در سنگاپور برگزار خواهد شد و در جریان آن 'کیم جونگ اون' و 'دونالد ترامپ' سران کره شمالی و آمریکا در باره خلع سلاح هسته ای گفت و گو خواهند کرد.

با این وصف از روز جمعه گذشته آمریکا و کره جنوبی یک رزمایش بزرگ هوایی با شرکت بمب افکن های اتمی آمریکا شروع کرده اند که باعث شده است تا کره شمالی آن را تهدیدی برای تمامیت ارضی و حق حاکمیت خود بداند.

این کشور همچنین از درخواست های آمریکا برای خلع سلاح هسته ای و خارج کردن تسلیحات اتمی و موشک های دوربرد بالستیک از کره شمالی گلایه کرده و افزوده است که نمی توان این کشور را تحت چنین فشارهایی قرار داد و انتظار خلع سلاح داشت و از طرف دیگر با برگزاری رزمایش پیونگ یانگ را تهدید کرد.

تلویزیون مرکزی چین گزارش کرده است که 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در پکن با یک هیات بلند پایه کره شمالی دیدار و گفت و گو کرده و از بهبود روابط دو کره، خلع سلاح هسته ای، پیشبرد مناسبات آمریکا و کره شمالی و برگزاری اجلاس سران حمایت کرده است.

لوکانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که هر دو کشور کره شمالی و آمریکا باید به دنبال توسعه روابط و برگزاری نشستی باشند که دستاوردهای مثبتی در پی داشته باشد.

وی افزود که تنها در چنین شرایطی است که می توان از صلح و ثبات منطقه حراست کرد به تنش ها خاتمه داد و همزمان برنامه خلع سلاح هسته ای را به پیش برد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان