تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

ترودو خواستار تحقیق مستقل درباره کشتار فلسطینیان در نوار غزه شد

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا چهارشنبه شب در بیانیه ای خواستار تحقیق مستقل در مورد اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه شد.

رویداد۲۴-«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا چهارشنبه شب در بیانیه ای خواستار تحقیق مستقل در مورد اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه شد. ترودو در بیانیه ای تصریح کرد: کانادا بسیار متاسف است و نگرانی شدید خود را درباره خشونت ها در غزه که کشته و زخمی های زیادی برجای گذاشت، اعلام می کند.

در ادامه بیانیه نخست وزیر کانادا آمده است: «باید به دقت مشخص شود، در غزه چه اتفاقی افتاد، ما خواهان انجام تحقیقات مستقل و فوری در این منطقه هستیم تا حقایق ماجرا روشن شود.»
نظامیان صهیونیست همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس (دوشنبه 14 می مصادف با 24 اردیبهشت) راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) را به خاک و خون کشیدند که در جریان آن، 62 فلسطینی شهید و سه هزار و 188 تن دیگر زخمی شدند.
با احتساب شهدای روز دوشنبه فلسطینی ها، شمار این افراد از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت (10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی 1948 تاکنون به 116 شهید و 12 هزار 520 زخمی رسیده است.
«ریاض منصور» نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت روز دوشنبه با انتقاد شدید از جامعه جهانی گفت: 'ما با شدیدترین عبارات قتل عام فلسطینی ها توسط اسرائیل در نوار غزه را محکوم می کنیم.
وی با اشاره به این که حمله بی رحمانه اسرائیل به مردم فلسطین یک 'جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت' است، خطاب به کشورهای حاضر در جلسه گفت: چند فلسطینی باید کشته شوند تا دست به کار شوید و کاری انجام دهید؟
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 6 دسامبر 2017 (15 آذر96) اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، روز دوشنبه 14 می مصادف با 24 اردیبهشت در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی رسمی، کاخ سفید، سفارتش را از تل آویو به قدس اشغالی انتقال داد.
این اقدام دونالد ترامپ درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در دسامبر 2016 قطعنامه ای را تصویب و تاکید کرد که 'هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان