تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

شناسایی و پلمپ" ۹۸ منزل پلاک قرمز" در شوش، هرندی و مولوی/دیگر نمی‌گذاریم برخی مناطق پاتوق معتادان شود

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: ۹۸ منزل پلاک قرمز که به عنوان پاتوق مصرف‌کنندگان و محل خرید و فروش مواد مخدر بود، در شوش، هرندی و مولوی شناسایی شده و پرونده‌های آنها در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است.

رویداد۲۴-رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: ۹۸ منزل پلاک قرمز که به عنوان پاتوق مصرف‌کنندگان و محل خرید و فروش مواد مخدر بود، در شوش، هرندی و مولوی شناسایی شده و پرونده‌های آنها در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است.سرهنگ محمد بخشنده (رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ) درباره پاکسازی مناطق شوش، هرندی و مولوی از حضور معتادان متجاهر گفت: با توجه به تدابیر سردار رحیمی، فرماندهی تهران بزرگ، نیروهای پلیس در این مناطق مستقر و هزار و ۷۰۰ نفر از معتادان از این مناطق جمع‌آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۴۲۲ خرده‌فروش مواد مخدر در این مناطق گفت: ۹۸ منزل پلاک قرمز که به عنوان پاتوق مصرف‌کنندگان و محل خرید و فروش مواد مخدر بود، شناسایی شده و پرونده‌های آنها در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است. دو منزل از این تعداد پلمپ و منتظر دستور قضایی برای پلمپ دیگر خانه‌ها نیز هستیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: پلیس به صورت شبانه‌روزی در این مناطق حضور دارد و نمی‌گذاریم این مناطق مانند گذشته به پاتوق معتادان تبدیل شود. همچنین از حضور دستفروشان و دله‌دزدان نیز در این مناطق جلوگیری می‌کنیم و با هماهنگی دیگر رده‌های پلیسی اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهیم.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد این مناطق پاکسازی شده است، گفت: برای پاکسازی کامل این مناطق نیاز به اقدامات برون‌سازمانی و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری است. کار عملیاتی در این مناطق انجام شده و پرونده‌های آنها تشکیل و به دادستانی ارائه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از مالکان این منازل نیز خواسته شده تا برای مشخص شدن تلکیف این منازل مراجعه کنند تا یا به شهرداری بفروشند یا اینکه تجمیع کرده و نوسازی شود. این اقدامات نیاز به زمان دارد و از طریق دادستانی تهران پیگیری می‌شود.

اجرای ۳۰ تئاتر خیابانی با موضوع «نه‌گفتن به اعتیاد» در مناطق حاشیه‌نشین تهران

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین با اشاره به اجرای تئاترهای خیابانی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: در سه ماهه پایانی سال ۹۶ تاکنون ۲۰۸ برنامه آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها، کارخانجات، فرهنگسراها در زمینه آموزش و پیشگیری از مواد مخدر اجرا شده است.

وی همچنین به انعقاد قرارداد با برخی گروه‌های تئاتری برای اجرای خیابانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته۳۰ اجرای تئاتر خیابانی در مناطق حاشیه‌نشین و شهرک‌‌های اقماری با موضوع «نه به اعتیاد » برگزار شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بعد از عید نیز چندین بار اجرای تئاتر خیابانی موضوع آموزش و پیشگیری از اعتیاد برگزار شد. در حال حاضر به دنبال عقد قرارداد با گروه تئاتری دیگری هستیم تا بتوانیم دوباره اجراهایی در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد داشته باشیم.

سرهنگ بخشنده درباره اثرگذاری این اجراهای خیابانی گفت: این تئاترها بسیار اثرگذار بوده و استقبال بسیار خوبی از آنها شده است. این گروه‌های تئاتری براساس جامعه هدف نمایش‌های مختلفی را در پارک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها در حوزه پیشگیری، مضرات اعتیاد و مهمتر از همه آموزش کلمه «نه» را اجرا کردند که خوشبختانه بازتاب بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز قصد داریم در کنار آموزش‌هایی که در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مساجد و مدارس توسط فرماندهان پایگاه‌ها انجام می‌شود اجرای تئاترهای خیابانی را دنبال کنیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان