تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

افشار به سمت خانه ابدی تشییع شد

مراسم تشییع مرحوم افشار صبح امروز در میان بهت و ناراحتی خانواده و همکارانش و با همراهی نوای قرآن از مقابل منزلش برگزار شد.

رویداد۲۴-مراسم تشییع مرحوم افشار صبح امروز در میان بهت و ناراحتی خانواده و همکارانش و با همراهی نوای قرآن از مقابل منزلش برگزار شد.

در این مراسم که گویندگان هم نسل او همگی حضور داشتند، حسن سلطانی، مجری تلویزیون در سخنانی گفت: مرحوم افشار فردی بود که نسبت به کار بسیار متعهد و علاقه‌مند و در حوزه خبر از سواد رسانه‌ای برخوردار بود. او تا آخرین روزی که در تلویزیون مشغول به انجام وظیفه بود، متعهدانه و توام با عشق و علاقه کارش را انجام داد.

وی با بیان اینکه قاسم افشار خوش محضر، خوش قول و متدین بود، اظهارداشت: ویژگی‌های فردی و اجتماعی او منحصر به خودش بود و هیچ‌گاه فریفته شهرت نشد و نگذاشت فریفته شدن در جامعه رسانه‌ای به زندگی‌ش ورود پیدا کند. او در خانواده بسیار دلسوز و مهربان بود و در اجتماع نیز بسیار گره‌گشا و کار راه‌بینداز بود.

سلطانی تصریح کرد: او محبت اهل بیت را در دل داشت و از آخرین کارهایی که بعد از تلویزیون انجام داد این بود که موسسه خیریه‌ای را تاسیس کرد که از کار نیازمندان و محرومان گره باز می‌کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام اکرمی پدر بزرگوار ۲ شهید دفاع مقدس نیز در سخنان کوتاهی عنوان داشت: هرچه درباره حاج قاسم بگوییم کم گفته ایم، من جز شایستگی و بایستگی از او ندیده ام. همانطور که امام هشتم می فرماید در جامعه نیکو و خوب زندگی کنید و الحق که افشار اینگونه زندگی کرد.

پس از آن نیز مهناز شیرازی، گوینده خبر نیز در سخنانی با بیان اینکه افشار واقعا وارسته، دادرس، شوخ طبع و مردم‌دار بود، تصریح کرد: او در کار بسیار سرسخت بود، اما از جلوی دوربین که کنار می‌رفت اوقات بسیار خوشی را در کنار همکارانش داشت. ضمن اینکه زمانی هم که کار نمی‌کرد ارتباطات خود را با همکارانش داشت. او برایم مانند برادر بزرگ‌تر بود و زمانی که خبر فوت ایشان را شنیدم نمی‌توانستم باور کنم. جای او به دلیل اخلاقیات خوب، تخصص و سواد رسانه‌ای در تلویزیون بسیار خالی است.

این گوینده پیشکسوت ادامه داد: طی ١٠ سال گذشته من مرتب با ایشان و خانواده‌اش در ارتباط بودم. ما هیچ‌گاه دوستان خود را فراموش نمی‌کنیم مخصوصا و به ویژه که آقای افشار نقش استادی برایم داشت.

رحمان نظام اسلامی از جانبازان دوران دفاع مقدس و مجریان و گویندگان پیشکسوت نیز در سخنانی گفت: قاسم افشار سال‌ها در رسانه ملی کار کرد و پس از آن سال‌ها در خیریه کار مشغول به کار شد. در این سال‌های اخیر اگر او را در خیریه پیدا نمی‌کردیم حتما در کوچه پس کوچه‌های محروم شهرمان بود و داشت به نیازمندان کمک می‌کرد.

در پایان این مراسم نماز میت توسط حجت الاسلام اکرمی بر پیکر زنده یاد افشار خوانده شد و پیکر وی برای تدفین در قطعه ٩٢ به بهشت زهرا(س) منتقل شد تا برای همیشه در کنار پیکر دخترش آرام بگیرد.

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان