تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

درخواست آمریکا از کره شمالی: ظرف ۶ ماه، تعدادی از کلاهک‌های هسته‌ای، یک موشک بالستیک و سایر زرادخانه اتمی را از کشور خارج کنید

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اوایل همین ماه گفته است که واشنگتن در صورتی نام پیونگ یانگ را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج می‌کند که این کشور مهمات هسته‌ای را خارج کند.

رویداد۲۴-مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اوایل همین ماه گفته است که واشنگتن در صورتی نام پیونگ یانگ را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج می‌کند که این کشور مهمات هسته‌ای را خارج کند. روزنامه آساهی ژاپن امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع مطلع گزارش داد ایالات متحده از کره شمالی خواسته است تا تعدادی از کلاهک‌های هسته‌ای، یک موشک بالستیک قاره پیما و سایر زرادخانه هسته‌ای خود را ظرف شش ماه به خارج از این کشور منتقل کند.

روزنامه آساهی به نقل از چندین منبع مطلع از مسائل کره شمالی نوشت: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اوایل همین ماه گفته است که واشنگتن در صورتی نام پیونگ یانگ را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج می‌کند که این کشور مهمات هسته‌ای را خارج کند.

آساهی در این گزارش آورده است، چنانچه پیونگ یانگ با خلع سلاح هسته‌ای کامل، قابل تایید و غیرقابل بازگشت در نشست 12 ژوئن با ایالات متحده موافقت کند، واشنگتن ارائه تضمین‌هایی به رژیم کیم جونگ اون را بررسی کرده و این موضع را در بیانیه مشترک رهبران واشنگتن - پیونگ یانگ وارد خواهد کرد.

کره شمالی نشست ماه آتی میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و چهارشنبه با محکوم کردن مانورهای نظامی آمریکا با کره جنوبی و تحریک آمیز خواندن آن، مذاکرات عالی رتبه با سئول را لغو کرد.

نظرات شما
پیشخوان