تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

انتقاد ظریف از همراهی عربستان با آمریکا در تحریم حزب‌الله

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه در واکنش به کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست، از سکوت عربستان سعودی و همراهی آن با آمریکا در تحریم حزب‌الله انتقاد کرد.

رویداد۲۴-«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه در واکنش به کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست، از سکوت عربستان سعودی و همراهی آن با آمریکا در تحریم حزب‌الله انتقاد کرد.

انتقاد ظریف از همراهی عربستان با آمریکا در تحریم حزب‌الله

ظریف در توئیتر خود با اشاره شلیک مستقیم گلوله‌های جنگی از سوی نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان در مرز غزه،‌نوشت: «تک تیراندازان اسرائیلی در یک روز بیش از ۲۰۰۰ معترض فلسطینی غیرمسلح را مورد اصابت قرار دادند».

وی با انتقاد از همراهی ریاض در تحریم حزب‌الله لبنان، افزود: «پاسخ سعودی در آستانه ماه رمضان؟ همبستگی با آمریکا در تحریم اولین نیرویی که توانست با آزادی سرزمین های عربی افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکند. شرمساری پشت شرمساری!»

شب گذشته کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت و عمان) به تبعیت از آمریکا، 10 مقام حزب‌الله را به همراه 4 شرکت متعلق به این در لیست سیاه تروریستی خود قرار دادند. (جزئیات بیشتر)

روز دوشنبه همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 60 نفر را شهید و بیش از 2700 نفر را زخمی کردند.

دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان