تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

اردن: قدس شرقی پایتخت فلسطین شناخته شود

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایمن الصفدی، وزیر خارجه این کشور از کشورهای عضو اتحادیه اروپاخواست قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند.

رویداد۲۴-وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایمن الصفدی، وزیر خارجه این کشور از کشورهای عضو اتحادیه اروپاخواست قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند.اردن از اتحادیه اروپا خواست قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسد و اعلام کرد، تشکیل کشور فلسطین "آزاد و مستقل" در سرزمین فلسطین "شرط تحقق صلح" است.

الصفدی تاکید کرد، تشکیل کشور فلسطین آزاد و مستقل در سرزمین فلسطین شرط تحقق صلح فراگیر در منطقه  است.

وی در دیدار با سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اردن از این کشورها خواست به منظور حمایت از تشکیل کمیته بین‌المللی مستقل تحقیقات درباره کشتار اخیر فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و اجرای قوانین بین‌المللی درخصوص این جنایت دست به اقدام فوری بزنند.

الصفدی تاکید کرد، ادامه ارتکاب جنایت‌ها توسط اسرائیل بدون واکنش بازدارنده بین‌المللی موجب آغاز گردباد جدیدی از خشونت خواهد شد و منطقه، اروپا و جهان از پیامدهای آن در رنج خواهند بود.

وی نسبت به پیامدهای اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد که به دنبال اعمال واقعیت‌های جدید و نابودی هویت قدس عربی، اسلامی و مسیحی است.

وزیر خارجه اردن افزود، قدس کلید صلحی است که تنها با برآورده کردن حقوق مشروع ملت فلسطین و در راس آن حق برخورداری از آزادی، کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی آن هم در خاک فلسطین محقق می‌شود.

قدس شرقی به لحاظ اداری پیش از اشغال آن در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی تابع اردن بود. اسرائیل که پیمان صلح را با اردن در سال ۱۹۹۴ امضا کرده، نظارت این کشور بر مقدسات اسلامی قدس را به رسمیت می‌شناسد.

روز دوشنبه در جریان اعتراضات و تظاهرات گسترده فلسطینیان به ویژه در نوار غزه به مناسبت راهپیمایی بزرگ بازگشت، بزرگداشت هفتادمین سالروز "نکبة" و محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس، ۶۳ فلسطینی شهید و بیش از ۲۸۰۰ تن دیگر زخمی شدند. 

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان