تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

ژاپن: تعرفه های آمریکا را تلافی می کنیم

دولت ژاپن که بزرگترین متحد امریکا در شرق آسیا است، در پاسخ به تعرفه های امریکا روی برخی محصولات این کشور، اعلام کرد، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد. پیشتر کره جنوبی هم اعلام کرده بود، سیاست های اقتصادی تلافی جویانه مقابل تعرفه های آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

رویداد۲۴-دولت ژاپن که بزرگترین متحد امریکا در شرق آسیا است، در پاسخ به تعرفه های امریکا روی برخی محصولات این کشور، اعلام کرد، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد. پیشتر کره جنوبی هم اعلام کرده بود، سیاست های اقتصادی تلافی جویانه مقابل تعرفه های آمریکا اتخاذ خواهد کرد. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کرده است که تعرفه هایی بر روی واردات فولاد و محصولات آلومینیومی از چندین کشور از جمله کره جنوبی و ژاپن اعمال می کند.

حالا شبکه خبری 'ان اچ کی' گزارش کرده است که توکیو نمی تواند نسبت به این مساله بی تفاوت باشد و برای همین تعرفه هایی معادل تعرفه های آمریکا به ارزش 409 میلیون دلار روی کالاهای وارداتی آن کشور اعمال خواهد کرد.
تارنمای ژاپن تایمز می نویسد که این تازه ترین اختلاف بارز بین آمریکا و کشورهای دیگر جهان است که بشدت از سیاست دونالد ترامپ رییس جمهور آن کشور مبنی بر اولویت به آمریکا نگران هستند و این موضوع را شروع یک نبرد تجاری دنیا با آمریکا توصیف کرده اند.
ژاپن مدت هاست با آمریکا در باره این موضوع گفت و گو می کند اما نتوانست واشنگتن را قانع کند تا دست از این افزایش تعرفه ها بردارد و حالا به تلافی جویی روی آورده است.
'
یوشهیدا سوگا' سخنگوی ارشد دولت ژاپن در مصاحبه ای در توکیو گفت ما هر اقدامی که لازم باشد بر اساس مقررات سازمان تجارت جهانی و برای حراست از منافع تجاری کشورمان علیه آمریکا انجام می دهیم.
همزمان وزارت تجارت، صنایع و انرژی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرده رسما از آمریکا در خصوص «افزایش تعرفه بر روی برخی از واردات محصولات کره ای» به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

 کره جنوبی تهدید کرده است که اگر این موضوع فیصله پیدا نکند به میزان 480 میلیون دلار در سال تعرفه هایی بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا اتخاذ می کند تا ضرر خود را به همین میزان جبران کند.

 

 

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان