تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

پیام وزیر به مناسبت روز جهانی ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات صادر کرد.

رویداد۲۴-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات صادر کرد.متن پیام محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روزجهانی ارتباطات بدین شرح است:

 

آغاز ماه مبارک رمضان را به مردم عزیز و مومن ایران اسلامی و همه مسلمانان جهان تبریک می‌گویم.  17 می (27 اردیبهشت) روز جهانی مخابرات و ارتباطات است. شاید تا همین چند سال قبل، بزرگداشت روز جهانی ارتباطات بدان حد که امروز پر اهمیت شمرده می‌شود مهم نبود و آن قدر که امروز نقش استراتژیک دارد، حساس به نظر نمی‌رسید زیرا ارتباطات و شبکه‌های ارتباطی، در آن سالها هنوز به اندازه امروز در جامعه و زندگی ما رسوخ نکرده بود.

امروزه ابزار ارتباطی، به وسیله‌ای برای آموزش و تحقق توسعه کشورها تبدیل شده‌اند. ارتباطات به ویژه از جنس الکترونیکی، بخش لاینفک زندگی بشر امروز در حوزه‌های مختلف است و اطلاعات و ارتباطات در جامعه فرا صنعتی کنونی، معیار اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی محسوب می‌شود. ارتقای بهره‌وری لازمه بقا و رشد جوامع آینده است و مهمترین راه این ارتقا نیز استفاده از ICT است. با توسعه ICT در تمامی ارکان صنعت، می‌‌توان بهره‌وری را بالا برد و اشتغال را افزایش داد.

امروز، مهارت آموزی در عرصه ICT بعنوان یکی از شاخص‌های رتبه‌بندی کشورهاست. بر همین اساس، سعی ما به عنوان متولیان ICT در کشور این است که با تحولات پرشتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش رفته و همپا با تحولات دیجیتال دنیا بتوانیم در عرصه دیجیتال نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

تلاش فعالان خصوصی و تولید کنندگان سخت‌افزاری و نرم افزاری این حوزه باعث شده تا استعدادها و خلاقیت‌های جوانان ایرانی به ظهور رسیده و استارتاپ های موفقی در کشور ایجاد شود. امروزه از نظر سطح دسترسی  ارتباطات در کشور به سطح قابل قبولی رسیده‌ایم و برنامه آینده و اولویت سال جاری این وزارت توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در کشور است. قطعاً با این توسعه می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری، افزایش رفاه عمومی را نیز در جامعه شاهد بود.

این روز را به همه فعالان و اندیشمندان و فرهیختگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبریک می‌گویم.

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان