تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

شاگردان کی‌روش به دنبال شگفتی سازی در روسیه

سایت الکوره گزارشی را درباره تیم ملی فوتبال ایران پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نوشت.

رویداد۲۴-سایت الکوره گزارشی را درباره تیم ملی فوتبال ایران پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نوشت. سایت الکوره مصر گزارشی را درباره تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نوشته است که به شرح زیر است:
تیم ملی ایران برای اولین بار در تاریخش بدون شکست به جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا کرد و این نشان دهنده این واقیعت است که فوتبال ایران پیشرفت کرده است. این پیشرفت تاثیر و نقش موثر کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی بر روی فوتبال ایران است. علی رغم اینکه در گروه دوم جام جهانی تیم‌های قدرتمندی مثل اسپانیا، پرتغال و مراکش وجود دارد و انتظارات برای صعود از گروه مشخص است اما ایران بازیکنان خوبی دارد و نمی توان آن‌ها را رقیبی آسان دانست.

اطلاعات اولیه
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده بندی فیفا که روز گذشته اعلام شد در رده ۳۶ جهان قرار گرفت. ارزش تقریبی ایران ۵۰.۹۰ میلیون یورو است و میانگین سنی یوزها ۲۷ سال است. ۱۷ بازیکن در لیست تیم ملی ایران لژیونر هستند. از مهمترین دست آوردهای تیم ملی ایران قهرمانی در ۳ دوره جام ملت های آسیا است که در سال های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ رقم خورد. ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با رویارویی با مراکش کارش را آغاز می‌کند. پس از آن به مصاف اسپانیا و سپس مقابل پرتغال قرار خواهد گرفت.

کارلوس کی روش(سرمربی ایران-۶۵ ساله)
کی روش زمام هدایت ایران را از ماه آوریل سال ۲۰۱۱ به دست گرفت و قراردادش تا ژوئن ۲۰۱۸ ادامه دارد. کی روش با ۳ تیم ملی پرتغال، آفریقای جنوبی و ایران در جام جهانی حضور پیدا کرده است ولی او به دنبال فرصتی است تا در جام جهانی پیش رو از مرحله گروهی صعود کند. سیستم بازی کی روش ۴-۲-۳-۱ است و با این سیستم به تیم اجازه می‌دهد تا بین خط دفاعی و حمله توازن ایجاد کند. مرد پرتغالی ۷۵ بازی زمام هدایت ایران را برعهده داشته که ثمره اش ۴۶ برد، ۲۰ تساوی و ۹ باخت بوده است.

ستاره بارز: سردار آزمون؛ یکی از بهترین مهاجمان آسیا
سردار آزمون، مهاجم روبین کازان روسیه بارزترین ستاره تیم ملی ایران تحت نظر کی روش است که با حرکات عالی خود بهترین مهاجم آسیا به شمار می‌آید. مهاجم ۲۳ ساله در این فصل از لیگ برتر روسیه ۵ گل و ۶ پاس گل در خلال ۲۸ بازی داده است و کی روش امید زیادی را به سردار برای رهبری ایران در مرحله گروهی جام جهانی را دارد.

چهره جدید: سعید عزت اللهی
سعید عزت اللهی، بازیکن تیم آمکار روسیه چهره جدیدی است که کی روش اخیرا به تیم ملی ایران تزریق کرده است. بازیکن ۲۱ ساله در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و توانایی فنی خوبی در خط میانی دارد. او مشهور به «پوگبای ایران» است. او در این فصل برای تیم آمکار ۱۶ بازی انجام داده است و تنها یک گل به ثمر رسانده است.

مشکل گلزنی در تیم ملی ایران
اگرچه تیم ملی ایران بدون شکست به جام جهانی راه پیدا کرد اما تیم ملی ایران با مشکلی گل زدن دست و پنجه نرم می کند. آنها در بازی‌های مقدماتی در ۱۰ بازی تنها ۱۰ گل زدند. عدم گلزنی با وجود حضور سردار آزمون در خط حمله ایران به وضوح دیده می شود.
این سوالی است که همه منتظر این هستند که کی روش چه راهکاری را برای حل این بحران پیش از جام جهانی ارائه می کند.

 

نظرات شما
پیشخوان