تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

موفقیت استارتاپ های حمل و نقل در ایران

معاون علمی‌فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به فعالیت حدود ۴۵ استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل شهری در تهران گفت: درحال‌حاضر شرکت ‌های اینترنتی حمل ‌و نقل در تهران بیش از ۸۵۰ هزار سفر را در روز انجام می‌دهند.

رویداد۲۴-معاون علمی‌فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به فعالیت حدود ۴۵ استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل شهری در تهران گفت: درحال‌حاضر شرکت ‌های اینترنتی حمل ‌و نقل در تهران بیش از ۸۵۰ هزار سفر را در روز انجام می‌دهند.سورنا ستاری افزود: این در حالی است که به شکل سنتی، ما حدود ۶۰ هزار تاکسی داشتیم که معمولاً ۴۰ هزار واحد از آن‌ها فعال بودند. وی ادامه داد: حتی پیش‌بینی ما این است که این رقم در تهران به دو میلیون سفر روزانه خواهد رسید اما این تقاضا از کجا می‌آید؟ وقتی شما خدمات را با قیمت پایین و دسترسی بالا ارائه می‌کنید، مردم از آن استقبال می‌کنند.

ستاری همچنین در ادامه گفت: در نیویورک این آمار برای اوبر ۲۰۰ هزار سفر است، اما در تهران، ۸۵۰ هزار. چرا؟ چون قبلاً سرویسی که از طریق سازمان تاکسی‌رانی ارائه می‌دادیم، گران و دولتی بود و در دسترس هم نبود.

وی یادآور شد: شما برای رسیدن به این سرویس، باید از پنج یا شش لایه از دلال‌ها عبور می‌کردید، اما الآن این موانع برداشته‌شده است و نخستین فایده این کار نیز شفافیت است چون دیگر کسی نمی‌تواند قیمت را دست‌کاری کند.

نظرات شما
پیشخوان