تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

حاشیه‌هایی از یک ازدواج سلطنتی

ازدواج سلطنتی پرنس هاری و مگان مارکل بازیگر آمریکایی در حالی برگزار شد که پیش از این مردم بریتانیا از دولت خواسته بودند در هزینه‌های آن صرفه‌جویی شود.
رویداد۲۴ شاهزاده هری، فرزند چارلز و نوه ملکه الیزابت دوم امروز ۱۹ ماه مه، با مگان مارکل بازیگر هالیوود در کلیسای قدیمی سنت جورج واقع در قلعه وینزر واقع در بارکشر ازدواج کرد که این مراسم با حاشیه‌های بسیاری همراه بود:

ازدواج انگلیسی آمریکایی

با وجود اینکه ازدواج سلطنتی بریتانیا اینبار به ویژه برای مردم ایالات متحده به دلیل آمریکایی بودن مگان مارکل از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما بسیاری از مخاطبان در سراسر جهان این مراسم را دنبال می‌کنند. شاهزاده هری و مگان مارکل در کاخ وینزور یکی از کاخ‌های اصلی ملکه بریتانیا و با حضور بیش از صدهزار نفر مراسم عقد خود را برگزار کردند.

وقتی ولیعهد ساقدوش می‌شود

- در غیبت پدر مگان مارکل، پرنس چالرز (ولیعهد کنونی بریتانیا) همراه عروس خواهد بود. طبق گفته کارشناسان این یک عروسی سنت‌شکنانه است و بسیاری از هنرمندان دنیای مد و بازیگری در این مراسم حضور دارند.

- در این مراسم برخلاف مراسم عروسی شاهزاده، خانواده داماد لباس‌های بسیار ساده‌ای به تن دارند.

- دو فرزند بزرگ شاهزاده ویلیام، به همراه چند کودک دیگر به عنوان ساقدوش همراه عروس بودند.

- پس از اجرای گروه کر آواز «با من بمان» مراسم رسمی ازدواج با تکرار جملات اقف جاستین ولبی برگزار شد. پس از آن شاهزاده هری و مگان مارکل حلقه‌های خود را رد و بدل کردند.

- گروه کر آواز «با من بمان» در مراسم ازدواج موسیقی اجرا کردند و اسقف جاستین ولبی مراسم سوگند این ازدواج را انجام داده است. پس از این مراسم شاهزاده هری و مگان مارکل حلقه‌های خود را رد و بدل کردند.

- بسیاری از شرکت های ارائه خدمات عروسی، محصولات خود را رایگان در اختیار خانواده سلطنتی می گذارند چرا که حضورشان در این مراسم، موقعیت شرکت را تثبیت کرده و درآمد زایی آن را تا سالها تضمین می کند.

- حفظ امنیت حدود ۱۰۰ هزار مهمانی که قرار است در مراسم ازدواج شاهزاده «هری» و «مگان مارکل» در قصر «وینسور» شرکت کنند پر هزینه ترین بخش مراسم است. از آنجایی که این هزینه را مالیات دهنده های بریتانیایی تقبل می کنند، حدود ۲۸ هزار نفر با امضای طوماری از دولت خواسته بودند در این هزینه صرفه جویی شود.

- در بریتانیا، یک لباس عروس معمولی حدود ۲ هزار دلار آمریکا خرج بر می‌دارد. طراح محبوب «مگان مارکل»، «رالف اند روسو» است که لباس نامزدی او را نیز طراحی کرد. لباس عروس های این برند بریتانیایی بین ۷۰ هزار دلار تا ۱۴۰ هزار دلار قیمت دارند.

مگان مارکل پس از ازدواج با شاهزاده هری پرنسس نمی شود

برخلاف کیت میدلتون، مگان مارکل با ازدواج کردن با شاهزاده هری عنوان پرنسس را بدست نخواهد آورد. پس عنوان او پس از ازدواج با شاهزاده هری چه خواهد بود؟ وقتی که کیت میدلتون با شاهزاده هری ازدواج کرد این دو به ترتیب القاب دوک و دوشس کمبریج را دریافت کردند.

شاهزاده ویلیام به عنوان نفر بعد از پدرش، شاهزاده ویلیام، در نوبت سلطنت به عنوان شاهزاده ولز منصوب خواهد شد و بلافاصله پس از آن نیز میدلتون لقب پرنسس ولز را دریافت خواهد نمود و پا جای پای پرنسس دایانا، مادر شاهزاده ویلیام خواهد گذاشت.


حاشیه‌هایی از یک ازدواج سلطنتیحاشیه‌هایی از یک ازدواج سلطنتی


حاشیه‌هایی از یک ازدواج سلطنتی


حاشیه‌هایی از یک ازدواج سلطنتی


حاشیه‌هایی از یک ازدواج سلطنتی


حاشیه‌هایی از یک ازدواج سلطنتی


حاشیه‌هایی از یک ازدواج سلطنتی


حاشیه‌هایی از یک ازدواج سلطنتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان