تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

دانش آموزان حواس‌پرت زیر ذره بین «چشمان هوشمند»

معلمان چینی از طریق بسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نصب‌شده در کلاس به نام «چشمان هوشمند» می‌توانند گراف زمانی توجه دانش آموزان به مطالب آموزشی را مشاهده کرده و دانش آموزان حواس پرت را شناسایی کنند.

رویداد۲۴-معلمان چینی از طریق بسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نصب‌شده در کلاس به نام «چشمان هوشمند» می‌توانند گراف زمانی توجه دانش آموزان به مطالب آموزشی را مشاهده کرده و دانش آموزان حواس پرت را شناسایی کنند.محصول «چشمان هوشمند» در دبیرستان هانگژو در استان ژجیانگ بر اساس فناوری تشخیص چهره آنلاین مبتنی بر خلق‌وخوی تعریف‌شده و حالت هایی مانند  شگفت انگیز، غمگین، متعجب، نگران، عصبانی، شاد، ترس و یا خنثی در آن دسته‌بندی‌شده است و تا معلمان بدانند باید برای کدام یک از دانش آموزان مطالب را بازگو کنند.

نرم‌افزار مربوطه از ماه مارس به‌صورت آزمایشی بکار گرفته‌شده و مدیران آموزشی پس از بازخورد مثبت، قرار است از این محصول برای تغییر سیستم آموزشی در دبیرستان‌ها استفاده کنند.

البته معلوم نیست واکنش نرم‌افزار نسبت به دانش‌آموز عصبانی یا غمگین چیست و اینکه آیا گزارش حواس‌پرتی برای والدین ارسال می‌شود یا خیر؟

شبیه این فناوری در برخی مدارس آمریکایی بکار گرفته‌شده است تا جلوی وقایع غیرمنتظره نظیر تیراندازی در مدرسه و ... گرفته شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان