تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
بساز بفروش‌ها ضرر می‌کنند؟

قیمت‌های نجومی خانه‌های کلنگی در تهران

مرکز آمار ایران در گزارشی از وضعیت بازار مسکن تهران حداقل قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در زمستان ۱۳۹۶ معادل ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر آن ۲۶ میلیون تومان محاسبه کرده است.
قیمت‌های نجومی خانه‌های کلنگی در تهران

رویداد۲۴ بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت کنند.

طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار، مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی در فصل زمستان سال ۱۳۹۶ در مقایسه با زمستان سال ۹۵ در شهر تهران با ۲۶/۶ درصد تورم همراه بوده است، به‌طوری که اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران حدود ۲۸ هزار تومان با میانگین مساحت ۷۵ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۶/۶ درصد و نسبت به فصل قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵/۹ میلیون تومان با میانگین مساحت ۲۷۶ متر مربع بوده که نسبت به فصل قبل ۱۳/۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳/۵ درصد افزایش داشته است.

حداقل قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در زمستان ۱۳۹۶ معادل ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر آن ۲۶ میلیون تومان بوده است. تعداد معاملات زمین یا زمین یا زمین  ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده در این رنج قیمتی نسبت به زمستان سال ۱۳۹۵ با افزایش ۴۱ درصدی همراه بوده است.

همچنین بر اساس داده‌های مرکز آمار، در فصل زمستان سال ۱۳۹۶ متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵٫۸ میلیون تومان با میانگین مساحت ۹۴ مترمربع و متوسط عمربنای ۱۱ ساله بوده که نسبت به فصل قبلش ۱۴٫۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳/۲ درصد افزایش یافته است.

حداقل قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در زمستان ۱۳۹۶ معادل ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر آن ۳۷ میلیون تومان بوده است. تعداد معاملات انجام شده در این رنج از قیمت نسبت به زمستان سال ۱۳۹۵ معادل ۱۰/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: تجارت نیوز
نظرات شما
پیشخوان