تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
تندروها برای دومین بار در هفته مجلس را به تشنج کشیدند

اعتراض اصولگرایان به لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم نتیجه داد

تعدادی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در زمانی که صحن علنی وارد بررسی کلیات لایحه مقابله با تامین مالی ترویسم شد با فریادهای بلند خواستار بررسی نشدن این لایحه در مجلس شدند.
رویداد۲۴- حاجی دلیگانی، آزادی خواه، عباس گودرزی، ابطحی، قاضی پور و تعدادی دیگر از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی با در دست داشتن پلاکاردهایی با فریاد این لایحه را استعماری می خواندند.

آنها برای دقایقی فضای مجلس را متشنج کردند. گویی که تجمعی در مجلس رخ داده است. آنها در مجلس راه افتاده و دو پلاکارد با این مضمون را در دست داشتند « ملت غیور ایران از پذیرش هر پیمان استعماری بیزار است»، « ملت ایران ما را نخواهد بخشید اگر این لایحه استعماری را مصوب کنیم».

امیرحسن قاضی زاده عضو هیئت رئیسه مجلس در خلال داد و بیدادهای این نمایندگان از پشت تریبون گفت که تعدای از نمایندگان خواستار مسکوت ماندن این لایحه و تعدادی دیگر از نمایندگان درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی را داشتند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در خلال این فریادها گفت که امکان مسکوت گذاشتن این لایحه طبق این آیین نامه وجود ندارد. در این هنگام جلالی رئیس مرکز پژوشهای مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سعی در آرام کردن این نمایندگان را داشت که پژمانفر با فریاد اجازه صحبت به جلالی را نمی داد.

این هیاهو باعث شد که رئیس مجلس خطاب به این نمایندگان بگوید: مجلس جای گفت‌وگوست شما نظراتتان را گفتید اجازه دهید که دیگران هم نظراتشان را بگویند. با زور نمی شود نظراتتان را القا کنید. شما نقد و اعتراض دارید بگذارید صحبت شود مجلس جای تضارب آرا است.

در این هنگام سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بیان ارائه گزارش کمیسیون پشت تریبون رفت که حتی اجازه صحبت به او را هم نمی دادند.

بازهم تعدادی از نمایندگان اعتراضاتی را داشتند که لاریجانی اجازه بیان تذکرات و اخطارها را در مجلس داد.


 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که این کمیسیون به دلیل مغایر بودن این لایحه با اصل 3 قانون اساسی و استعماری بودن آن گزارشی را به مجلس ارائه نکرد.
از این رو علی لاریجانی رییس مجلس اعلام کرد که اصل لایحه در مجلس بررسی می شود و نمایندگان مخالف و موافق در مورد آن صحبت کردند.
به دلیل اعتراضات نمایندگان، لاریجانی پس از صحبت های موافقان و مخالفان اعلام کرد که ارجاع این لایحه به کمیسیون امنیت ملی مجلس را به رای مجلس می گذارد.
نمایندگان با 138 رای موافق، 92 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 245 نماینده حاضر با ارجاع این لایحه به کمیسیون امنیت ملی مجلس موافقت کردند.
علی لاریجانی رییس مجلس پس از تصویب نمایندگان برای ارجاع این لایحه به کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی با دقت موارد این لایحه را بررسی کنند و در این راستا از دبیرخانه و وزارت خارجه و دستگاه های مرتبط در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یابند.
وی اظهار داشت: نمایندگان موافق و مخالف نیز در کمیسیون حضور یابند و نظرات خود را اعلام کنند.
لاریجانی اضافه کرد: اگر کمیسیون امنیت ملی مجلس توانست ظرف یک هفته این لایحه را بررسی کند و آن را هفته آینده به مجلس ارائه کند ولی اگر نتوانست ظرف دو هفته دیگر این لایحه را بررسی کند.


منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان