تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

مدیران برای مقابله با زمین‌خواری انگیزه ندارند

اگر همان موقع که قانون کاداستر ایجاد شد مجریان آن توان، ‌مهارت و انگیزه اجرایش را داشتند الان امکان جابه جایی حتی یک متر از زمین‌ها هم وجود نداشت.

رویداد۲۴-اگر همان موقع که قانون کاداستر ایجاد شد مجریان آن توان، ‌مهارت و انگیزه اجرایش را داشتند الان امکان جابه جایی حتی یک متر از زمین‌ها هم وجود نداشت.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مهم‌ترین مشکل در اجرای قانون کاداستر و مقابله با زمین خواری کمبود انگیزه و اراده در مدیران است.

مسعود پزشکیان گفت: مجلس قانون کاداستر را مصوب کرده است. کاداستر در حقیقت نقشه کل زمین‌ها و اطلاعات مربوط به صاحبان آنها است. اگر همان موقع که این قانون ایجاد شد مجریان آن توان، ‌مهارت و انگیزه اجرایش را داشتند الان امکان جابه جایی حتی یک متر از زمین‌ها هم وجود نداشت.

او گفت: به عنوان یک نماینده پیگیر اجرایی شدن این قانون هستم زیرا ایجاد ستاد مقابله با زمین خواری بدون جمع آوری داده‌های مربوط به این حوزه معنی ندارد. اول باید داده‌ها را تهیه کنیم و بعد در این صورت است که به راحتی می‌توان جلوی تجاوز و زمین خواری را گرفت و با متخلفان برخورد کرد.

پزشکیان تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل در اجرای قانون کاداستر و مقابله با زمین خواری کمبود انگیزه و اراده در مدیران است. طبیعتا اگر این قانون اجرا شود شرایط مقابله با زمین خواری نیز اصلاح خواهد شد.

نایب رئیس مجلس گفت: علاوه بر بحث زمین خواری، در رابطه با مسائل دیگری مثل موسسات مالی و اعتباری، قاچاق و رشوه هم ایراد اصلی به ساختار وسیستم اداری برمی‌گردد. مشکل ممکلت ما این است که به جای حل مسئله به فکر تغییر مدیران و اتاق ها و ظاهر هستیم. طی ۳۹ سال گذشته به طور مرتب مدیر عوض کرده‌ایم و ساختمان عوض کرده‌ایم ولی مسائل و مشکلات حل نشده است. در حالی که مشکل فرد یا افراد نیست بلکه مشکل سیستم است که باید اصلاح شود.

پزشکیان  درباره دلیل تاخیر در بررسی لوایح محیط زیستی در مجلس، گفت: من فکر نمی‌کنم لوایح دیر بررسی شوند احتمالا پیگیری‌ها برای بررسی  آنها کافی نیست.

مهر

نظرات شما
پیشخوان