تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

وزیر خارجه آلمان برای مذاکره برجامی با پمپئو به واشنگتن می‌رود

وزیر خارجه آلمان که برای شرکت در نشست جی-۲۰ در آرژانتین به سر می‌برد، گفت: قرار است از اینجا (آرژانتین) برای دیدار با مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده و مذاکره درباره توافق هسته‌ای به واشنگتن سفر کنم.

رویداد۲۴-وزیر خارجه آلمان که برای شرکت در نشست جی-۲۰ در آرژانتین به سر می‌برد، گفت: قرار است از اینجا (آرژانتین) برای دیدار با مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده و مذاکره درباره توافق هسته‌ای به واشنگتن سفر کنم.«هیکو ماس» وزیرخارجه آلمان امروز از دیدار قریب‌الوقوع خود با «مایک پومپئو» همتای آمریکایی و سفرش به واشنگتن خبر داد.

به گزارش «رویترز»، این سفر با هدف مذاکره درباره مواضع واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد. 

بر اساس این گزارش، آمریکا روز گذشته درخواست‌هایی را از ایران مطرح کرد و مدعی شد که ایران باید همه برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرده و رفتارش را در منطقه تغییر دهد در غیر این صورت با تحریم‌های دولت ترامپ که به مراتب سخت‌تر از رویکردهای سابق آمریکا خواهد بود، مواجه می‌شوند. 

«هیکو ماس» در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته‌ای به یک روزنامه‌نگار گفت: قرار است از اینجا (آرژانتین) برای دیدار با مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده به واشنگتن سفر کنم و از این دیدار برای گفت‌وگو در اینباره استفاده کنم. 

«ماس» که برای شرکت در نشست گروه ۲۰ در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین به سر می‌برد، تاریخ دقیق دیدار با «پومپئو» را اعلام نکرد.

«هیکو ماس» اوایل این ماه گفته بود که قدرت‌های اروپایی خواستار حفظ برجام بدون آمریکا هستند. ما فکر می‌کنیم بدون این توافق خطر بازگشت ایران به برنامه هسته‌ای‌اش وجود دارد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان