تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

ابطحی: خطر تلگرام بیشتر است یا فیلتر شکن‎ها؟

محمدعلی ابطحی نوشت: امنیت در سایه فرهنگ شکل می گیرد. فرهنگ هم در ذیل کشوری امن می‎تواند رشد کند. هرکدام فدای دیگری شوند، هر دو آسیب می‎بینند.

رویداد۲۴-محمدعلی ابطحی نوشت: امنیت در سایه فرهنگ شکل می گیرد. فرهنگ هم در ذیل کشوری امن می‎تواند رشد کند. هرکدام فدای دیگری شوند، هر دو آسیب می‎بینند.

مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات در کانال تلگرامی‌اش نوشت: ‎«گزارش های رسمی می‌گوید که بعد از فیلتر شدن تلگرام ریزش اساسی در اعضایش صورت نگرفته و تنها باعث دسترسی پیدا کردن میلیون‎ها ایرانی به فیلترشکن برای ادامه کار در تلگرام بوده است.

طبعا درصدی از این ارتباطات می تواند مشکلات سیاسی و فرهنگی و اخلاقی داشته باشد. اما نگرانی اصلی‎تری که همه دلسوزان فرهنگ و اخلاق و دین را آزار می دهد فیلتر شکنی است که به دلیل استفاده از تلگرام نصب می شود‫.‬ در نتیجه این کار میلیون‎ها ایرانی جوان دارای فیلترشکنی شده اند که دیگر فقط به تلگرام سر نمی زنند. اگر بر صفحه کیبورد تلفن و یا لپ تاپ خود هر سایت ضد اخلاقی، ضد دینی، مروجان خشونت، را کلیک کنند، به راحتی می توانند به آن دسترسی یابند.

اینجاست که فرهنگ قربانی سیاست می شود. این جامعه پر فیلترشکن که جزيی از امکانات همه تلفن ها و لپ تاپ ها شده است، حتما از لحاظ امنیتی و اخلاقی و دینی آسیب بیشتری می خورند و آسیب بیشتری هم می توانند بزنند.

فراگیری فیلتر شکن- بنا به حجم گسترده ای که آمار رسمی و مسئولان رسمی می گویند - از نظر اخلاقی و سیاسی و امنیتی خطر های جبران ناپذیرتر و جدی تری از دسترسی عادی به شبکه های اجتماعی دارد.

برچسب ها: سیاست ، ابطحی ، تلگرام ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان