تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

روزگارسخت‌لاریجانی،درخواست‌نامزدی‌ازعارف

شاید تا همین یک هفته پیش هم کمتر کسی انتظار تغییر در هیات رییسه مجلس، به‌خصوص در راس مدیریت قوه مقننه داشت اما حالا با نزدیک شدن به انتخابات هیات رییسه، هر روز شنیده‌ای، گمانه‌ای و بعضا خبری از احتمال رقم خوردن معادلاتی دیگر حکایت می‌کند.
رویداد۲۴ جلال میرزایی، رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس دیروز رسما از احتمال کاندیداتوری محمدرضا عارف برای ریاست مجلس در انتخابات هیات رییسه اجلاسیه سوم خبر داد. به‌گفته این نماینده اصلاح‌طلب، امیدی‌ها هنوز به هیچ جمع‌بندی و تصمیمی قطعی نرسیده‌اند اما هر روز درخواست‌ها از عارف برای حضور در عرصه رقابت بیشتر و بیشتر می‌شود. در این میان، خبر دیگری که با ادبیاتی نسبتا مشابه، به‌صورت همزمان در چند خبرگزاری اصولگرا منتشر شد، حکایت دیگری بود از احتمال تحقق یافتن این تغییر بزرگ. آنچنان که فارس و مهر در خبرهایی جداگانه نوشتند، طیفی از نمایندگان در رویکردی فرافراکسیونی ضمن معرفی مسعود پزشکیان به عنوان گزینه ریاست، از ٥ چهره موثر اصلاح‌طلب و اصولگرای دیگر برای تصدی پست نواب‌رییس خبر دادند. 

بنابر این گزارش، محمد دهقان، علی مطهری، کاظم جلالی، مصطفی کواکبیان و حمیدرضا حاجی‌بابایی گزینه‌هایی هستند که قرار است ازسوی این گروه ناشناس به عنوان کاندیدای نایب‌رییسی معرفی شوند. این درحالی است که فراکسیون اصولگرایان مجلس موسوم به «نمایندگان ولایی» اخیرا از ارایه لیست مستقل برای این انتخابات خبر داده و اصلاح‌طلبان در فراکسیون امید نیز گفته‌اند همه گزینه‌ها اعم از ارایه لیست مستقل یا ائتلافی با دیگر فراکسیون‌ها را روی میز دارند. اصلاح‌طلبان در عین حال تاکید دارند که حضور یک نماینده زن و یک اهل سنت در هیات رییسه برای‌شان اولویت است. مستقلین ولایی نیز به عنوان سومین فراکسیون سیاسی بزرگ مجلس همچنان علی لاریجانی را تنها گزینه اصلح ریاست مجلس می‌دانند.

 
نظرات شما
پیشخوان