تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷

بی خانمانی، بیماری رو به افزایش امریکا

در سال جاری میلادی، جمعیت بی‌خانمان‌های امریکا برای اولین بار پس از بحران اقتصادی بزرگ، افزایش یافت.

رویداد۲۴-در سال جاری میلادی، جمعیت بی‌خانمان‌های امریکا برای اولین بار پس از بحران اقتصادی بزرگ، افزایش یافت. تحقیق جامع فدرالی امریکا نشان داده که امسال 553 هزار و 742 تن دست‌کم برای یک شب هم که شده بی‌خانمان بودند. این میزان نسبت به سال گذشته 0.7 درصد رشد داشته است. علیرغم افزایش رشد ناخالصی ملی، هنوز فقیرترین امریکایی‌ها از رسیدن به بدوی‌ترین نیازها و خواسته‌هایشان درمانده‌اند.

پیتر لین مدیر آژانس بی‌خانمان‌های لس‌انجلس می‌گوید: «رشد اقتصادی خیلی خوب است اما این بر روی بازار اجاره‌ای فشار وارد می‌کند که همین مستقیما بر روی فقیرترین شهروندان امریکا تاثیر می‌گذارد.» منطقه‌ای که او در آن زندگی می‌کند بیشتر از هرجای دیگری آسیب دیده است. در آن منطقه 55 هزار نفر براساس آمار او بی‌خانمان هستند. او می‌گوید: «قطعا ما شاهد این هستیم که بی‌خانمانی ملی در کشورمان افزایش پیدا کرده است. چه آن را بپذیریم چه آن را انکار کنیم».

بن کارسون وزیر مسکن و توسعه شهری که وزارتخانه‌اش این گزارش را انتشار داده در بیانیه‌ای گفته: «این یک مشکل فدرالی نیست. این مشکل همه ماست».

باب ارلنباش که از سال 1984 تا کنون در لس‌آنجلس مشغول به کار است می‌گوید: «من یک در میلیون بار هم فکر نمی‌کردم که چنین بحرانی برای سه دهه باقی بماند و هیچ چشم‌اندازی برای پایان آن دیده نشود».

دولت ایالت‌ها و شهرها را ملزم کرده که هر دو سال یک بار به سرشماری بی‌خانمان‌های خود بپردازند و نتیجه را به دولت اطلاع دهند. سرشماری بی‌خانمان‌ها کار سختی نیست، از پارک‌های یخ زده آلاسکا تا خیابان‌های آفتاب‌خورده بورلی‌هیلز می‌توان با انگشت بی‌خانمان‌ها را شمرد.

جان پارونسکی رئیس اتحادیه بی‌خانمان‌های کلرادو می‌گوید: «از افزایش نرخ بی‌خانمان‌ها بهت زده‌ام». ناظران معتقدند دولت فدرال به اندازه کافی برای مهار این نرخ تلاش نمی‌کند. تنها در نیویورک، نرخ بی‌خانمانی با 4 درصد رشد روبه‌رو شده است که بیشتر آنها امریکایی‌های سیاهپوست هستند.

نظرات شما
پیشخوان