تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷

جدایی بزرگان هنر و فناوری از فیس بوک

به نظر می رسد دردسرهای فیس بوک تمامی ندارد و پس از حضور «مارک زوکربرگ» در کنگره امریکا و ارائه پاره ای توضیحات به نمایندگان سنا و حتی اتحادیه اروپا، نتوانست حتی برخی از همکاران خود را قانع کند به گونه ای که «جان کوم» یکی از موسسان واتس اپ هم به دنبال اختلاف نظر با زوکربرگ در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران با واتس اپ و فیس بوک خداحافظی کرد.

رویداد۲۴-به نظر می رسد دردسرهای فیس بوک تمامی ندارد و پس از حضور «مارک زوکربرگ» در کنگره امریکا و ارائه پاره ای توضیحات به نمایندگان سنا و حتی اتحادیه اروپا، نتوانست حتی برخی از همکاران خود را قانع کند به گونه ای که «جان کوم» یکی از موسسان واتس اپ هم به دنبال اختلاف نظر با زوکربرگ در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران با واتس اپ و فیس بوک خداحافظی کرد.گفتنی است که واتس اپ به دلیل امنیت بالا بسیار مورد توجه کاربران قرار داشت و همین موضوع به نفع این پیام رسان موبایلی بود اما مشکل از سال 2016 آغاز شد یعنی درست زمانی که واتس اپ با فیس بوک ادغام شد و واتس اپ از نظر امنیت کاربران با مشکلاتی عمده مواجه شد.

البته «جان کوم» تنها فرد مشهوری نیست که راه خود را از فیس بوک جدا کرده و در اعتراض به وضعیت حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها حساب کاربری خود را در فیس بوک بسته است. پیش از این نیز یک هشتگ با عنوان DeleteFacebook#  ایجاد و از همه کاربران خواسته شد به این هشتگ بپیوندند و دیگر در فیس بوک فعالیت نکنند.

یکی از سلبریتی هایی که به این جنبش پیوست و بلافاصله نیز فیس بوک را ترک کرد، « ویل فرل» خواننده مشهور بود که در توئیتر خود اعلام کرد اکانت فس بوک خود را حذف کرده است. همین موضوع سبب شد تا بساری از فالوئرها و هواداران وی نیز راه این خواننده را پیش بگیرند و از این شبکه اجتماعی پرطرفدار جدا شوند. «جیم کری» که در ایران نیز بازیگر شناخته شده ای است، نیز یکی دیگر از افراد معروف جهان است که به این کمپین پیوسته است.

وی در اعتراض به لو رفتن اطلاعات کاربران فیس بوک،  در توئیتر نوشت هم اکانت فیس بوک خودر ا می بندد و هم سهام خود در فیس بوک را خارج می کند چرا که فیس بوک از دخالت های روسیه در انتخابات امریکا سود برده و به حریم خصوصی کاربران نیز بها نداده است. به همین دلیل هم دیگر نمی خواهد در این فضا هیچ فعالیتی داشته باشد.

از دیگر افراد مشهوری که به این جنبش پیوسته اند می توان به «الون ماسک» این ستاره دنیای فناوری اشاره کرد که همیشه تصمیماتی بلندپروازانه در سر دارد. وی نیز یکی از چهره های سرشناسی است که بسرعت به دنبال حذف اکانت فیس بوک خود رفت و صفحه فیس بوک Space X پاک شد.

« فرهان اختر» بازیگر و کارگردان معروفی که در توئیتر 11میلیون فالوئردارد نیز یکی دیگر از کسانی است که به دنبال راه افتادن این هشتگ، با فیس بوک خداحافظی کرد.

خداحافظی موسس اپل با فیس‌بوک نیز یکی دیگر از خبرهای جالب این روزها درباره این شبکه اجتماعی بود. «استیو وزنیاک» که یکی از بنیانگذاران اپل محسوب می شود و از همراهان استیو جابز محسوب می شود نیز در این هشتگ اعلام کرد که از فیس بوک خداحافظی کرده است. وی نوشت: من در حال فرار از فیس‌بوک هستم، چرا که ویژگی‌های منفی زیادی دارد. اپل راه‌های امن‌تری برای به اشتراک گذاری در اختیار ما قرار داده است و هنوز می‌توانم از ایمیل دوران مدرسه و همچنین از پیامک استفاده کنم پس به آغوش راه های ارتباطی قدیمی تر اما امن تر بازمی گردم.

البته خداحافظی با فیس بوک تنها به سلبریتی ها در دنیای هنر، موسیقی، فناوری و... ختم نشد و برخی شرکت های بزرگ و پرتوان نیز به کمپین« نه به فیس بوک» پیوستند. یکی از این شرکت ها، کمپانی نرم افزاری موزیلاست که بیش از همه با مرورگر فایرفاکس معروف شده است. این کمپانی عنوان کرد که دیگر هیچ تبلیغاتی در فیس بوک انجام نمی دهد چرا که نمی خواهد به پلی برای نقض حریم خصوصی کاربران فیس بوک تبدیل شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان