تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

کشف ۳پیکر جدیدجانباختگان‌هواپیمای‌یاسوج

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیداشدن ۳ جسد جدید مسافران سانحه هوایی تهران - یاسوج خبرداد.
رویداد۲۴ "عزیز فیلی"، گفت: با پیگیری‌های مستمری که در چندروز گذشته برای پیدا کردن پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی یاسوج در ارتفاعات دنا انجام گرفته، سه جسد جدید از مسافران این سانحه پیدا شده است.

وی با تشریح چگونگی پیداشدن اجساد جدید سانحه هوایی یاسوج - تهران، اظهار داشت: در یک هفته اخیر ۱۰ جسد با درصدهای متفاوت تحویل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هفت جسد هفته گذشته تحویل پزشکی قانونی استان شد و سه جسد دیگر نیز به تازگی تحویل شده است.

تحویل بیش از ۵۰ بافت جدید به پزشکی قانونی استان

فیلی از تحویل بیش از 50 بافت جدید از پیکرهای مسافران سانحه هوایی تهران- یاسوج به پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

وی گفت: این بافت‌ها حدود ۳۰۰ کیلوگرم وزن داشته که با تلاش نیروهای جستجوگر به پایین انتقال داده شده و تحویل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملیات جستجو با توجه به مساعد شدن شرایط آب و هوایی گسترده تر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اکیپ های جدیدی به گروه‌های جستجوگر اضافه می‌شود.

فیلی افزود: هم اکنون ۵۰ نیروی جستجوگر در ارتفاعات دنا مشغول پیداکردن پیکرها و بافت های مسافران این سانحه هوایی هستند که در صورت لزوم بر تعداد این نیروها افزوده می شود.

یک جسد پیداشده کامل است

وی از پیداشدن کامل یک جسد در 2 مرحله جستجو هم خبرداد و تصریح کرد: یکی از اجساد مسافران سانحه هوایی یاسوج - تهران در 2 مرحله بطور کامل پیدا شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر چه برخی از اجساد تحویل خانواده‌ها شده اما ممکن است در پیداشدن‌های جدید، بخشی از پیکرهای اجساد تحویل داده شده هم پیدا که دوباره به خاک سپرده می‌شود.

فیلی با بیان اینکه در چندروز گذشته قطعات زیادی از پیکرهای اجساد مسافران سانحه هوایی یاسوج پیدا شده است، یادآور شد:‌ امیدواریم سرعت پیداشدن پیکرها در ارتفاعات دنا دوچندان تر شود.

امیدواریم تا پایان خردادماه عملیات جستجو به پایان برسد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارامیدواری کرد عملیات جستجوی پیکرهای مسافران سانحه هوایی یاسوج تا پایان خردادماه جاری به پایان برسد.

فیلی گفت: تلاش‌های فراوانی در حال انجام برای پیدا شدن بیشتر پیکرها و اجساد هستیم اما امیدواریم بتوانیم عملیات جستجو را تا پایان خردادماه به پایان برسانیم اگر چه کار سخت و طاقت فرسایی است.

وی به مشکلات کنونی برای پیداشدن پیکرها و بقایای اجساد مسافران و خدمه سانحه هوایی یاسوج - تهران هم اشاره و اظهارداشت: بارش برف ، سخت گذری و وزش بادهای شدید در ارتفاعات دنا کار را برای جستجوی مستمر سخت کرده و می کند.

وضعیت مبهم اجساد شش جانباخته سانحه هوایی یاسوج

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آیا از پیداشدن پیکر و یا اجساد جانباختگانی که تاکنون هیچ اثری از آنها یافت نشده است، خبری شده است یا خیر؟ نیز خاطرنشان کرد:‌ هنوز مشخص نیست اجساد شش جانباخته سانحه هوایی یاسوج پیدا شده است یا خیر و باید منتظر پاسخ اداره کل پزشکی قانونی استان در این ارتباط باشیم.

فیلی اظهار امیدواری کرد که در کشف پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی یاسوج، آثاری از آن شش جانباخته هم پیدا شود.

 
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان